Polki i Polacy uważają się za osoby przedsiębiorcze. Tak wynika z badania, które przeprowadził ING Bank Śląski. Widać to po celach, które mają młodzi ludzie.

Kim jest osoba przedsiębiorcza?
Celem badania, które przeprowadzono na reprezentatywnej grupie dorosłych mieszkańców Polski, było sprawdzenie ich podejścia do przedsiębiorczości. Respondentów spytano również o to, jakie cechy ma osoba przedsiębiorcza. Młodzi ludzie oraz przedstawiciele starszego pokolenia mieli za zadanie ją scharakteryzować.
Badani określili osobę przedsiębiorczą jako kogoś, kto umie tak działać, żeby przyniosło mu to zysk finansowy. To człowiek twórczy, który realizuje swoje pomysły i ma inicjatywę oraz potrafi zadbać o swoje interesy. Dodatkowo cechuje go również wytrwałość i ciężka praca, zwykle na własnych warunkach.
Młodzi ludzie chcą pobudzić swoją przedsiębiorczość
Wśród przedstawicieli pokolenia Z przedsiębiorczość najczęściej wiąże się z inicjatywą i kreatywnością. Tej nie brakuje również im, przynajmniej w deklaracjach. Niemal połowa badanych w wieku od 18 do 24 lat mówi otwarcie o chęci założenia własnej firmy. To wynik, który nie został powtórzony w żadnym innym pokoleniu.
Co więcej, chęć takiego działania spada z wiekiem. W grupie 25-34 lata myśli o tym jeszcze co trzecia osoba, a w grupie 35-44 lata już mniej niż co czwarta. Postawa najmłodszych pokazuje znaczącą zmianę, którą na przestrzeni lat przeszedł wizerunek przedsiębiorcy w Polsce. Dla najmłodszych zostanie nim jest szansą na realizację swoich celów.
Badanie przeprowadzone na zlecenie ING składało się z dwóch etapów: analizy semiotycznej i netografii przeprowadzonej przez zespół dr hab. prof. UW Jacka Wasilewskiego oraz badania ilościowego na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1118. Termin realizacji: 18–27 kwietnia 2025. Metoda: CAWI.
Źródło grafiki: ING Bank Śląski

Młodzi ludzie, a przedsiębiorczość. Prawie połowa myśli o założeniu firmy

GLS Poland i Żabka ze współpracą. Przesyłki do odbioru i zwrotu w sklepach sieci
Czytaj więcej

Opłata za przelew bankowy, czyli za co adekwatnie płacimy?

Od najłatwiejszej do najtrudniejszej. Subiektywny ranking obecnych promocji.

Jak zrezygnować z karty płatniczej?
