Carrefour Polska kontynuuje inwestycje w remodelling swoich hiper- i supermarketów. Sieć zakończyła właśnie modernizację trzech sklepów w Warszawie, Szczecinie i Ostrowcu Świętokrzyskim zgodnie z konceptem 2.0.
Nowe placówki wyróżniają się nowoczesną, pomniejszoną o 1/3 salą sprzedaży, poprawioną widocznością promocji i działań cenowych, a także zwiększonym komfortem zakupów. Za realizację nowej strategii Carrefour Polska w obszarze hiper- i supermarketów odpowiada Tomasz Mikołajec, który objął w firmie funkcję Dyrektora Operacyjnego (COO) w randze Członka Zarządu.
Nowa rynkowa strategia
Carrefour Polska od początku bieżącego roku wdraża nową strategię na polskim rynku. Jej celem jest, m.in. zwiększenie atrakcyjności hiper- i supermarketów poprzez wprowadzenie nowego modelu sklepów w koncepcie 2.0. Zakłada ona kompaktyzację, czyli zmniejszenie powierzchni wybranych placówek, a także kompleksową przebudowę ich sali sprzedaży, aby zapewnić klientom szybsze i wygodniejsze zakupy.
– Kompaktyzacja dużych formatów to jeden z wiodących trendów na światowych rynkach handlowych oraz najważniejszy element naszej nowej strategii w Polsce. Dzięki nowemu konceptowi 2.0 udało nam się stworzyć model sklepów, które pozwalają klientom na szybkie, atrakcyjne cenowo i wygodne zakupy przy zachowaniu wszystkich dodatkowych przewag hiper- i supermarketów nad dyskontami – mówi Tomasz Mikołajec, nowy Dyrektor Operacyjny i Członek Zarządu Carrefour Polska. – Nasze zmodernizowane placówki w Warszawie, Szczecinie i Ostrowcu Świętokrzyskim przez cały czas wyróżnia największy na lokalnym rynku wybór produktów, choćby 10-krotnie większy niż w dyskontach, ale także szeroki asortyment produktów sezonowych, przemysłowych, diet specjalnych czy produktów BIO. Widzimy po testach nowego modelu, iż klienci są zadowoleni ze zmian, które wprowadziliśmy, dlatego planujemy kolejne modernizacje naszych sklepów w Polsce. Do końca tego roku zrealizujemy je w 7 lokalizacjach – dodaje Tomasz Mikołajec.
Kompaktyzacja sklepów
W nowym modelu sklepów Carrefour stawia na lepszą ekspozycję asortymentu oraz działań cenowych i promocyjnych. Od marca tego roku, sieć zaczęła regularnie porównywać ponad 500 produktów brandowych i marek własnych do konkurencji oraz wyrównywać ich ceny do tych najniższych na rynku. Carrefour zmienił też podejście do działań promocyjnych – firma publikuje w tej chwili dwa katalogi handlowe tygodniowo – pierwszy obejmujący głównie produkty świeże, który startuje w poniedziałek oraz drugi – koncentrujący się na ofertach z kategorii FMCG oraz non-food obowiązujący od wtorku do końca tygodnia.

Kompaktyzacja sklepów pozwoliła sieci także na zwiększenie atrakcyjności obiektów, w których działają. Uwolniona powierzchnia została wynajęta takim markom jak Rossmann, Sinsay czy Half Price, dzięki którym cały obiekt przyciąga na zakupy większą liczbę lokalnych klientów. Pomimo zmniejszenia powierzchni sprzedaży, w nowych sklepach pozostawiono szerokie alejki zakupowe w tradycyjnym układzie, dzięki czemu klienci nie będą musieli “uczyć” się swoich placówek na nowo.
Za realizację nowej strategii Carrefour Polska w obszarze operacji sklepowych, w tym zmian realizowanych w hiper- i supermarketach sieci, odpowiada Tomasz Mikołajec, który z dniem 1 kwietnia 2025 roku objął w firmie funkcję Dyrektora Operacyjnego (COO) w randze Członka Zarządu. Zastąpił on na tym stanowisku Tomasza Waligórskiego, który od listopada 2024 roku pełnił tę funkcję równolegle ze stanowiskiem Prezesa Zarządu i Dyrektora Generalnego sieci w Polsce.