Bank Pocztowy wprowadza nową funkcjonalność dla użytkowników mobilnej aplikacji. Pomoże ona w prosty sposób zweryfikować tożsamość dzwoniącego pracownika banku.
Telefony od fałszywych pracowników banku
Cyberprzestępcy coraz częściej podszywają się również telefonicznie pod pracownika banku. Chcą w ten sposób wzbudzić zaufanie klienta i nakłonić go do podjęcia pożądanego przez siebie działania. Może to być na przykład podanie danych dostępu do bankowości internetowej, bądź zainstalowanie szkodliwej aplikacji. Wykorzystując technikę spoofingu, są choćby w stanie wykonać połączenie z numeru imitującego bankową infolinię.
Mobilna weryfikacja w Banku Pocztowym
Bank Pocztowy zdając sobie sprawę z powagi zagrożenia, wprowadza dla swoich klientów możliwość weryfikacji tożsamości dzwoniącego do niego pracownika. Wystarczy, iż podczas rozmowy z konsultantem klient zgłosi taką potrzebę. W odpowiedzi na nią pracownik banku wyśle w aplikacji Pocztowy powiadomienie push ze swoimi danymi i miejscem pracy. To umożliwi potwierdzenie jego tożsamości.
W przypadku odmowy wykonania takiej czynności przez rzekomego pracownika banku można być pewnym, iż ma się do czynienia z oszustem. Oprócz wygody korzystanie z aplikacji mobilnej jest więc również wskazane ze względu na zwiększenie bezpieczeństwa klientów banku.