Wysoka odwiedzalność, debiuty topowych marek i atrakcyjne zmiany w konceptach obecnych najemców – to było bardzo udane półrocze 2025 r. dla wszystkich trzech centrów Gemini Park. W tym czasie zostały podpisane 44 umowy najmu na łączną powierzchnię ponad 16,5 tys. mkw. W efekcie centra odnotowały wzrosty sprzedaży w kluczowych segmentach.
Pierwsze półrocze 2025 roku Gemini Holding zamyka z bardzo dobrymi wynikami odwiedzalności. Wszystkie centra Gemini Park – w Bielsku-Białej, Tarnowie i Tychach – odnotowały footfall wyższy niż średnie krajowe i wojewódzkie, zgodne z danymi TOP-KEY. Najlepszy wynik osiągnęło Gemini Park Tychy, notując wzrost odwiedzalności na poziomie ponad 10% rdr., co znacznie przewyższa wskaźnik TOP-KEY, który dla całego kraju wyniósł w tym okresie -1,3%.

– Z satysfakcją patrzymy na te wyniki, bo wiemy, iż nie są one dziełem przypadku. To efekt wieloaspektowych działań zarówno leasingowych, operacyjnych, jak i marketingowych. Odpowiednio skomponowany tenant mix, rozmowy z najemcami owocujące nowoczesnymi formatami sklepów, podnoszenie jakości doświadczeń zakupowych, a także przemyślane kampanie marketingowe, realnie przekładają się na zaangażowanie klientów. Dzięki temu regularnie osiągamy stabilne wyniki i budujemy trwałą przewagę konkurencyjną – mówi Anna Malcharek, Dyrektor Zarządzająca Gemini Holding.
Trzy różne rynki, jeden sukces
W pierwszym półroczu 2025 r. centra handlowe Gemini Park podpisały łącznie 44 umowy najmu i aneksy przedłużające w tej chwili funkcjonujące umowy, obejmujące ponad 16,5 tys. mkw. powierzchni. Wśród nich znalazło się 15 kontraktów z nowymi markami – w tym debiutującymi na lokalnych rynkach. Pozostałe umowy to efekt dobrych wyników biznesowych osiąganych przez najemców i centra handlowe Gemini Park oraz wypracowanych, partnerskich relacji z najemcami kontynuującymi swoją obecność w bielskim, tarnowskim oraz tyskim centrum.
– Każde z naszych centrów funkcjonuje w innym otoczeniu rynkowym i posiada nieco inny profil. Gemini Park Bielsko-Biała to silny ośrodek w regionie turystycznym, z wyraźnym akcentem na ofertę rodzinną i rozrywkową, Gemini Park Tarnów pełni rolę wiodącego centrum modowego w regionie, a Gemini Park Tychy konsekwentnie buduje pozycję ulubionej destynacji zakupowej mieszkańców aglomeracji śląskiej. Niezależnie od tych różnic wszystkie trzy obiekty są mocno zakorzenione lokalnie i jednocześnie zajmują wiodącą pozycję na swoich rynkach. To sprawia, iż cieszą się statusem cenionego partnera dla renomowanych marek, które zarówno debiutują na lokalnych rynkach, jak i umacniają tu swoją działalność – mówi Joanna Zemczak, Head of Lease w Gemini Holding.
Kluczowe debiuty
Dla Gemini Park Bielsko-Biała jednym z kluczowych kontraktów z ostatnich miesięcy jest m.in. umowa ze szwedzkim gigantem wnętrzarskim. Jeszcze w tym roku w centrum zostanie otwarty sklep IKEA w nowym formacie. Będzie to pierwszy w Polsce, a drugi w Europie tego typu koncept, o 2 000 m kw. powierzchni, analogiczny do modelu testowanego już w Wielkiej Brytanii. Format ten będzie mniejszy od znanych dotąd sklepów IKEA, ale zaoferuje wszystkie usługi marki, w tym gastronomię.
Szerokim echem w Bielsku-Białej odbił się także debiut malezyjskiej sieci MR.DIY będącej jednym z największych na świecie sprzedawców artykułów do majsterkowania i wyposażenia domu. Centrum poszerzyło także ofertę gastronomiczną o burgerownię Giga Buła, założoną przez znanego polskiego influencera, co przyczynia się do jej dużej popularności, szczególnie wśród młodzieży. Łącznie centrum podpisało kontrakty na sumaryczną powierzchnię 3,7 tys. m kw.
Gemini Park Tarnów zamknęło półrocze z 17 nowymi umowami najmu na łączną powierzchnię blisko 6,2 tys. mkw., umacniając swą pozycję lidera w regionie. Oferta centrum wzbogaciła się o nowości takie jak sklep popularnej sportowej sieci odzieżowej JD Sports, restaurację azjatycką Thai Long oraz markę biżuteryjną Verona, która jest efektem poszerzenia współpracy z aktualnym najemcą centrum – YES. Uzupełnieniem oferty home są też dwa znane brandy wnętrzarskie – Pan Materac i Dla Spania. Do centrum również wróciła sieć bieliźniarska Triumph.
W swojej aktywności nie ustaje również Gemini Park Tychy – tylko ostatnie pół roku przyniosło centrum 17 umów najmu na łączną powierzchnię niemal 6,7 tys. mkw. Do portfolio najemców dołączyły marki o silnej rozpoznawalności, wśród nich Pan Materac – ogólnopolska sieć z wysokiej jakości produktami sypialnianym czy Pandora – jedna z czołowych światowych sieci jubilerskich. Ponadto na jesień zaplanowano otwarcie sklepu niemieckiej sieci Woolworth, znanej z szerokiego asortymentu produktów codziennego użytku w przystępnych cenach.

Modernizacja – strategia, nie kosmetyka
W centrach Gemini Park rozwój oferty to nie tylko pozyskiwanie nowych marek, ale również konsekwentne wzmacnianie pozycji obecnych najemców. Proces ten obejmuje relokacje, powiększenia i w finale prezentowanie klientom nowych konceptów sprzedaży, co bezpośrednio przekłada się na komfort zakupów i – co najważniejsze – doświadczenia oraz emocje klientów. W ostatnich miesiącach portfolio centrum w Bielsko-Białej wzbogaciło się o nowe formaty salonów YES, Pitbull, Levi’s czy Greenpoint. Wszystkie zostały powiększone i zmodernizowane, a część z nich także relokowana, zgodnie ze strategią zachowania synergii między brandami. W Tarnowie zaprezentowano klientom zmodernizowany Rossmann, Mohito oraz Apart, poszerzony o Mennicę. Z kolei w Tychach po rebrandingu został otwarty dla klientów salon marki Sizeer.
– Modernizacja portfela to w naszej strategii coś znacznie więcej niż zmiana estetyki. To przemyślana odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów i wymogi rynku. Współczesne centra tylko wtedy, gdy są elastyczne i wspierają najemców w rozwoju, mogą utrzymać i wzmacniać konkurencyjność. Dlatego aktywnie współpracujemy z markami przy relokacjach, powiększeniach i wdrażaniu nowoczesnych formatów sprzedaży, które lepiej pozycjonują najemców i zwiększają komfort zakupów w naszych obiektach –podkreśla Joanna Zemczak, Head of Lease w Gemini Holding.
Fala wzrostu w kluczowych segmentach
Pierwsze półrocze 2025 roku w centrach Gemini Park przyniosło dynamiczny rozwój w kilku strategicznych kategoriach handlowych. W Gemini Park Bielsko-Biała jednym z najszybciej rozwijających się sektorów pozostaje rozrywka, której obroty na mkw. wzrosły o ponad 20%. Dynamiczny rozwój notuje tu także segment zdrowia i urody (obroty na mkw. +8%), potwierdzając umacniającą się multifunkcyjność centrum. W Gemini Park Tarnów wyraźny rozwój osiągnęły kategorie uzupełniające ofertę modową takie jak obuwie czy biżuteria, które odnotowały wzrost obrotów o ponad 17%. Z kolei w Gemini Park Tychy szczególną dynamikę widać w segmencie wyposażenia wnętrz (wzrost obrotów na mkw. o ponad 14%) oraz mody męskiej (obroty na mkw. niemal +10%), co jest efektem konsekwentnego wzmacniania kompleksowego tenant mixu w tyskim centrum.
Więcej niż zakupy
– W centrach Gemini Park łączymy modę, zdrowie, sport, usługi, rozrywkę i gastronomię, tworząc nowoczesne, wielofunkcyjne przestrzenie, w których handel harmonijnie przenika się z rozmaitymi usługami oraz wypoczynkiem. Naszym celem jest, aby były one ważnymi na lokalnej mapie punktami zakupów, spotkań i aktywności, odpowiadającymi na potrzeby klientów dziś i w przyszłości – podsumowuje Dyrektor Zarządzająca Gemini Holding Anna Malcharek.