Zalando dobrze rozpoczęło rok finansowy 2025, przyspieszając wzrost i zwiększając rentowność w pierwszym kwartale. W badanym okresie wartość sprzedaży brutto (GMV) zwiększyła się o 6,5 proc., osiągając poziom 3,5 miliarda euro, a przychody wzrosły o 7,9 proc. do 2,4 miliarda euro.
Skorygowany EBIT wyniósł w pierwszym kwartale 46,7 miliona euro, co oznacza wzrost marży o 0,7 punktu procentowego do poziomu 1,9 proc.. Wzrost w segmencie B2C napędzany był najwyższą dotychczas liczbą 52,4 miliona aktywnych klientów, udanymi wyprzedażami na koniec sezonu oraz obiecującym początkiem sezonu wiosna/lato.
Paneuropejski ekosystem
Firma skutecznie realizuje swoją strategię budowy wiodącego paneuropejskiego ekosystemu e-commerce w segmencie mody i lifestyle’u, opartego na dwóch filarach wzrostu: B2C i B2B. Zalando potwierdza całoroczną prognozę i planuje kontynuować inwestycje w dalsze możliwości rozwoju.
– Nasza strategia ekosystemowa dobrze się rozwija. Klienci i partnerzy chętnie korzystają z naszej rozwijającej się oferty — powiedział współdyrektor generalny David Schroeder. – Wzrost w B2C przyspieszył dzięki udanej wyprzedaży pod koniec sezonu, obiecującemu początkowi sezonu wiosenno-letniego, wspieranemu przez wdrażanie naszego zaktualizowanego programu lojalnościowego Zalando Plus. Odnotowaliśmy również rekordową liczbę aktywnych klientów. W B2B z przyjemnością obserwujemy kontynuację naszej dwucyfrowej trajektorii wzrostu, ponieważ pracujemy nad rozwojem naszej oferty ZEOS, ze szczególnym uwzględnieniem rozwiązań logistycznych i systemu w tym roku – dodaje.
Polska jednym z kluczowych projektów
– Zalando ogłosiło mocne wyniki za pierwszy kwartał tego roku – przyspieszył wzrost i wzrosła rentowność, co potwierdza skuteczność naszej strategii ekosystemu. Jednym z kluczowych filarów tej strategii jest wyróżnienie poprzez jakość — zarówno w zakresie oferty produktowej, jak i całym procesie obsługi klienta. Równolegle intensyfikujemy działania mające na celu pogłębianie relacji z klientami, dbając o każdy aspekt ich doświadczeń. W tym kontekście ważnym krokiem jest wprowadzenie na polskim rynku programu lojalnościowego Zalando Plus. Polska jest dla nas jednym z priorytetowych rynków, dlatego cieszy mnie, iż możemy nagradzać zaangażowanie naszych klientów dodatkowymi korzyściami i jeszcze lepiej odpowiadać na ich oczekiwania – komentuje Daniel Rogiński, general manager CEE Zalando.