Modernizacja linii kolejowej nr 8 z unijnym dofinansowaniem

2 godzin temu

Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) zakwalifikowało do wsparcia finansowego przebudowę linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Tumlin w ramach programu Fundusze Europejskie na Polskę Wschodnią (FEPW).

Projekt zakłada gruntowną odnowę około 62 km torowiska. Zmodernizowane zostaną perony sześciu stacji i przystanków, a wykonawca przebuduje 38 obiektów inżynieryjnych. Powstaną przejścia podziemne oraz kładki ułatwiające ruch pieszy. Odnowiona będzie także sieć trakcyjna wraz z infrastrukturą wsporczą. Ponadto na szlaku zainstalowane zostaną nowoczesne systemy sterowania ruchem kolejowym (SRK).

Szybsze i bezpieczniejsze podróże

Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie osiągną prędkość do 120 km/h. Modernizacja poprawi przepustowość trasy i punktualność połączeń, podniesie komfort podróżowania oraz zwiększy bezpieczeństwo zarówno na torach, jak i na przejazdach kolejowo-drogowych. Infrastruktura zostanie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Wsparcie dla wschodu Polski

Program FEPW obejmuje województwa: warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, świętokrzyskie i podkarpackie oraz regionalną część Mazowsza (bez Warszawy i dziewięciu okolicznych powiatów). Środki pochodzą z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, a budżet programu na lata 2021-2027 wynosi 12,428 mld zł.

Fot. PLK – zdjęcie poglądowe

Zobacz również:

Modernizacji linii kolejowej nr 8 Skarżysko-Kamienna – Tumlin – PKP PLK wybierają PNUIK
PKP PLK: Prawie 2 mld zł kredytu od EBI na modernizację linii kolejowej nr 8
Idź do oryginalnego materiału