MOL: Ponad połowa stacji franczyzowych jest już po rebrandingu – wywiad

13 godzin temu

Budapeszt, 18.12.2025 (ISBnews) – Ponad połowa stacji franczyzowych została już przekształcona na markę MOL, a jednocześnie rozpoczął się proces integracji stacji Slovnaft Partner z siecią MOL, co może potrwać do dwóch lat, poinformował ISBnews wiceprezes wykonawczy ds. usług konsumenckich w Grupie MOL Péter Ratatics.

„Ponad połowa stacji franczyzowych została już przekształcona pod markę MOL, a proces integracji stacji Slovnaft Partner z siecią MOL również już się rozpoczął – pierwsze dwie stacje Slovnaft Partner działają już pod nową marką. Musimy jednak negocjować warunki indywidualnie z właścicielami poszczególnych stacji, dlatego cały proces może potrwać jeszcze rok lub dwa” – powiedział Ratatics w rozmowie z ISBnews.

Do programu franczyzowego MOL Partner dołączyły pierwsze dwie stacje działające do tej pory pod marką Slovnaft Partner, zlokalizowane w Limanowej i Lisiej Górze.

„Wraz z integracją MOL Polska i Slovnaft Polska naturalnym kolejnym krokiem jest przechodzenie stacji Slovnaft Partner na model MOL Partner – i właśnie w tym kierunku prowadzimy rozmowy z naszymi partnerami. Harmonogram zmian jest zróżnicowany w zależności od partnera, ponieważ zależy od wielu czynników operacyjnych, jednak spodziewamy się, iż zdecydowana większość z nich będzie kontynuować współpracę [z MOL] w nowym modelu” – dodał.

Wiceszef Grupy MOL zapewnia, iż generalnie doświadczenia firmy we współpracy z franczyzobiorcami są pozytywne.

„Stacje franczyzowe stanowią około jednej trzeciej naszej sieci i w istotny sposób przyczyniają się do ogólnych wyników sprzedażowych segmentu detalicznego. Aby zapewnić ogólnokrajowy zasięg oraz spójną prezentację marki, partnerzy franczyzowi odgrywają kluczową rolę. Jednocześnie przez cały czas uczymy się tego modelu i konsekwentnie pogłębiamy współpracę z naszymi franczyzobiorcami. Jak w każdym systemie
franczyzowym, w sieci zachodzą naturalne zmiany, jednak całościowo nasze doświadczenia są bardzo pozytywne” – podkreślił.

Według niego, MOL systematycznie i konsekwentnie zbliża się także do poziomu 100 lokalizacji punktów gastronomicznych Fresh Corner i z pewnością nie zamierza na tym poprzestawać.

„Oferta gastronomiczna oraz kawowa stanowi jeden z kluczowych czynników konkurencyjności, dlatego jesteśmy zdecydowani rozwijać ten koncept na kolejnych stacjach. Oczywiście nie jest to rozwiązanie uniwersalne dla każdej lokalizacji – Fresh Corner najlepiej sprawdza się tam, gdzie kierowcy spędzają więcej czasu i szukają chwili odpoczynku oraz regeneracji, najczęściej na trasach o dużym natężeniu ruchu” – wskazał Ratatics.

Spółka zapowiadała niedawno, iż za ok. dwa lata dotrze do Polski z ofertą formatu Fresh Corner także poza stacjami paliw.

„Polski rynek jest bardzo konkurencyjny, dlatego jeżeli chce się wprowadzić na niego coś nowego – na przykład samodzielne punkty Fresh Corner – trzeba zrobić to albo niezwykle efektywnie, albo w sposób naprawdę unikatowy, aby odnieść rynkowy sukces. W pierwszej kolejności musimy sprawdzić, jak radzi sobie marka Fresh Corner i w jaki sposób możemy zaoferować coś, czego nie mają inni. Nie chcemy przyspieszać działań, które mogłyby się nie sprawdzić” – wyjaśnił.

Wiceprezes Grupy MOL zaznaczył również, iż Polska jest dla grupy istotnym elementem pod względem rozwoju sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych w perspektywie do 2030 r.

„Nasze długoterminowe cele w Polsce są w pełni spójne z szeroko zakrojoną transformacją Grupy MOL, polegającą na przechodzeniu od roli tradycyjnego sprzedawcy paliw do zintegrowanego dostawcy usług z zakresu mobilności, convenience oraz rozwiązań cyfrowych. w tej chwili sieć działająca pod marką MOL Plugee obejmuje około 600 publicznie dostępnych punktów ładowania pojazdów elektrycznych w Czechach, na Słowacji, Węgrzech, w Słowenii, Chorwacji oraz Rumunii. Na rynku polskim obsługujemy w tej chwili kilkanaście punktów ładowania pojazdów elektrycznych i nieustannie analizujemy, gdzie dalszy rozwój tej infrastruktury przyniósłby klientom największą wartość. Plan inwestycyjny Grupy MOL Group na lata 2025-2030 kładzie silny nacisk na rozwój infrastruktury paliw alternatywnych oraz pojazdów elektrycznych, a Polska jest istotnym elementem tych planów” – zakończył Ratatics.

Węgierski koncern MOL prowadzi działalność w zakresie wydobycia i przerobu ropy naftowej (aktywa produkcyjne ma w 8 krajach, posiada też 4 rafinerie i 2 jednostki petrochemiczne). Od 2004 r. jest notowany na warszawskiej giełdzie. Po przejęciu polskiej sieci Grupy Lotos, MOL Polska miał 471 stacji na koniec 2024 r.

Piotr Apanowicz

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału