Monnari Trade S.A. to spółka odzieżowa istniejąca od 24 lat, która na GPW notowana jest od 2006 r. Teraz dowiedzieliśmy się, iż przedsiębiorstwo zajmujące się m.in. sprzedażą odzieży damskiej pod marką "Monnari", chce przejąć akcje właściciela 5.10.15. - marki sprzedającej ubrania oraz dodatki dla dzieci.
"W ocenie Monnari, zakup spółki z branży odzieżowej z segmentu dziecięcego, pod rozpoznawalną marką, będzie komplementarny dla grupy oraz przyniesie silne kompetencje w nowym obszarze branży odzieżowej" - podało Monnari.Reklama
Monnari przejmie sklepy 5.10.15?
Zarząd Monnari Trade S.A. poinformował, iż w dniu 14 maja 2024 r. podpisano list intencyjny pomiędzy Hemcoa Holdings Limited z siedzibą w Nikozji, a Monnari Trade S.A. Wymienione podmioty wyraziły zainteresowanie umową sprzedaży przez Hemcoa posiadanych akcji spółki Komex S.A. z siedzibą Warszawie, będącej właścicielem marki 5.10.15. - sieci sklepów z odzieżą dla dzieci 5.10.15 i e-sklepu 51015kids.eu.
List intencyjny wyraża wolę podjęcia rozmów i negocjacji zmierzających do ustalenia szczegółowych zasad i warunków nabycia przez Monnari (lub podmiot z grupy kapitałowej Monnari) od Hemcoa pakietu akcji spółki Komex, stanowiącego 50,056 proc. kapitału zakładowego Komex.
Z ustaleń stron wynika, iż warunkiem ewentualnej realizacji transakcji i uzgodnienia jej ostatecznych warunków, w tym ceny nabycia od Hemcoa posiadanych przez nią akcji Komex, jest uprzednie przeprowadzenie przez Monnari badania due diligence. Ustalono ponadto, iż na przeprowadzenie badania oraz negocjacji dotyczących uzgodnienia warunków realizacji ewentualnej transakcji, nastąpi w okresie czterech miesięcy od dnia podpisania listu intencyjnego.
Monnari poszukuje okazji do przejęć na rynku odzieżowym. Nie udało się z Top Secret
Jeszcze kilka dni temu dyrektor finansowy spółki Miłosz Kolbuszewski informował podczas telekonferencji, iż "Monnari Trade aktywnie poszukuje okazji do przejęć na rynku odzieżowym".
- Nie udało nam się w trakcie 2023 r. zakończyć z sukcesem projektów inwestycyjnych, projektów przejęć, (...) mówię przede wszystkim o marce Top Secret i Redan, ale dalej aktywnie poszukujemy okazji na rynku odzieżowym. Staramy się też poszerzać portfolio produktów nie tylko rozwijając wewnętrznie nowe produkty, ale również wprowadzając w naszych sklepach marki innych producentów - powiedział dyrektor finansowy spółki.