Monnari Trade widzi możliwość dalszego znacznego powiększania sieci

6 godzin temu

Warszawa, 22.10.2025 (ISBnews) – Monnari Trade widzi możliwość dalszego znacznego powiększania swojej sieci, poinformował prezes Mirosław Misztal. W odniesieniu do marki 5.10.15 ocenił, iż wzrosty sprzedaży w ujęciu porównywanym (LFL) mogą być wyższe niż obecne 12-15% i wynosić 20%.

“Nie. Ona może być znacznie zwiększona, oczywiście na odpowiednich parametrach. To nie jest sztuka otwierania salonów, tylko sparametryzowania kosztów […]. No i chęci drugiej strony, żeby nam mogła zaoferować warunki, żebyśmy mogli biznes bezpiecznie prowadzić” – powiedział Misztal podczas konferencji prasowej, pytany, czy sieć Monnari ma optymalną wielkość.

Z jego słów wynika, iż sprzedaż sklepów 5.10.15 może rosnąć szybciej niż obecnie.

“One notują [wzrosty] rzędu 12-15% analogicznie. Natomiast ta efektywność powinna być większa. Myślę, iż przy odpowiednim zatowarowaniu one powinny generować analogicznie koło 20%, czyli wzrost w analogii rok do roku, miesiąc do miesiąca” – powiedział prezes, pytany, czy sklepy franczyzowe tej marki notują wzrosty przychodów w ujęciu LFL.

“Na razie musimy uspokoić sieć sprzedaży. Dopiero pozyskaliśmy franczyzobiorców i podpisywaliśmy umowy. Musieliśmy przekonać ich do nas, do poprawy obsługi. To jest proces. […] Poprawiamy parametry, budujemy między sobą zaufanie” – dodał Misztal, komentując zmiany wprowadzane w marce 5.10.15.

Monnari Trade podało w połowie października, prezentując wstępne dane, iż odnotowało ok. 84,6 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży w III kw. 2025 r., co oznacza wzrost o 23% r/r. Grupa wygenerowała przychody ze sprzedaży towarów za okres 9 miesięcy br. w wysokości 242,1 mln zł (wzrost o 14% r/r).

Marża brutto na sprzedaży towarów w III kw. 2025 r. wyniosła 59,1%, w porównaniu do marży w wysokości 57,6% w analogicznym okresie 2024 r. W okresie 9 miesięcy br. marża osiągnęła poziom 59,2%, w relacji do 60,2% rok wcześniej.

Grupa podała, iż na koniec września prowadziła sprzedaż w 302 salonach sprzedaży (vs. w 204 salonach na koniec września 2024 r.) dla wszystkich marek, w tym: Monnari – 176 salonów własnych, franczyza Monnari – 17 salonów, Femestage – 5 salonów, franczyza 5.10.15 – 104 salony, o całkowitej powierzchni ok. 55,2 tys. m2 (45,2 tys. m2 na koniec września 2024 r.).

Przychody ze sprzedaży detalicznej towarów (sklepy stacjonarne i Internet) wiodących marek przedstawiały się w III kwartale następująco:
– Monnari (marka własna) – 62 mln zł (2024 r.: 56,9 mln zł), co oznacza wzrost o 9%;
– Femestage (marka własna) – 3,6 mln zł (2024 r.: 5,2 mln zł), co oznacza spadek o 31%;
– 5.10.15 (marka licencjonowana) -13 mln zł (2024 r.: 0,0 mln zł), co oznacza wzrost o 100%.

Natomiast za 9 miesięcy:
– Monnari – 188,5 mln zł (2024 r.: 182,4 mln zł), co oznacza wzrost o 3%;
– Femestage – 11,8 mln zł (2024 r.: 14,6 mln zł), co oznacza spadek o 19%;
– 5.10.15 – 19,1 mln zł (2024 r.: 0,0 mln zł), co oznacza wzrost o 100%.

Powyższe dane nie uwzględniają danych spółki Komex, która ze względu na m.in. złożony wniosek o ogłoszenie upadłości nie została objęta konsolidacją.

Monnari Trade to spółka odzieżowa istniejąca od 2000 r. Na GPW jest notowana od 2006 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 314,83 mln zł w 2024 r.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału