Monnari zwiększa przychody i chce wzmocnić kanał e-commerce

2 tygodni temu

Pomimo wymagającego otoczenia makroekonomicznego, wynikającego m. in. z niestabilności światowej gospodarki, wojny na Ukrainie, inflacji oraz innych czynników niesprzyjających prowadzeniu biznesu, Monnari Trade zwiększyło w 2023 roku przychody i poprawiło marżę brutto. Zysk netto spadł jednak z prawie 7,7 mln w 2022 roku do lekko ponad 3,7 mln zł.

– Spółka od kilkunastu lat powiększa swój udział w rynku odzieży i galanterii dość spokojnie, ale też stabilnie, zwiększając przychody w 2023 r. o 7,3 proc. r/r, co dało sumę 302,1 mln zł i zaowocowało zyskiem netto w wysokości 3,7 mln zł, na co złożyła się przede wszystkim działalność operacyjna. Warto podkreślić wysoki wzrost marży brutto na sprzedaży, która wzrosła o 3,5 p.proc. do 59,9 proc. – poinformował Mirosław Misztal, Prezes Zarządu Monnari Trade.

Monnari chce zwiększyć rolę e-commerce

Jego zdaniem, wyzwaniem dla spółki był w ubiegłym roku i jest przez cały czas dynamiczny wzrost kosztów ogólnych oraz kosztów sprzedaży, w tym wynagrodzeń oraz energii.

– W bieżącym roku oraz w kolejnych latach, przed Spółką pozostaje wymagające zadanie budowania popytu na odzież i galanterię oferowaną przez markę Monnari oraz Femestage, w bardzo konkurencyjnym otoczeniu. (…) Spółka będzie zmierzać do powiększenia portfolio marek, pod którymi będzie oferować dobrej jakości towary z segmentu mody. Istotnym elementem strategii jest też zwiększanie sprzedaży internetowej oraz szukanie nowych kanałów sprzedażowych – dodał Mirosław Misztal.

Na koniec grudnia 2023 r. grupa prowadziła sprzedaż w 218 salonach sprzedaży, wobec 236 salonów na koniec 2022 r. dla obu marek (Monnari 184 salony, franczyza Monnari 19 salonów, Femestage 15 salonów) wraz ze sklepem internetowym, o całkowitej powierzchni ok. 46,5 tys. m kw. (49,5 tys. m kw. w 2022 r.), co oznacza spadek rok do roku powierzchni sieci o ok. 6 proc. i ilości salonów o 18.

Idź do oryginalnego materiału