MPay ma zgodę na pilotaż sprzedaży biletów komunikacyjnych w aplikacji Żappka

1 tydzień temu

Warszawa, 13.08.2025 (ISBnews) – mPay – po wielomiesięcznej integracji i wspólnych testach informatycznych – otrzymał zgodę od ZTM Warszawa na uruchomienie pilotażowej sprzedaży biletów komunikacyjnych dla pierwszych klientów w aplikacji Żappka, podała spółka.

“Zgoda ta jest konsekwencją wspólnych prac i starań, które prowadzą do włączenia w najbliższym czasie sprzedaży biletów w aplikacji Żappka w każdym z miast w których mPay prowadzi swoją działalność w zakresie dystrybucji biletów komunikacji miejskiej. Jest to zarazem jeden z ostatnich etapów wdrożenia komercyjnego wykonywanej umowy zawartej pomiędzy mPay S.A. a Żabka Polska z dnia 20 maja 2024 roku” – czytamy w komunikacie.

Żappka to mobilna aplikacja, której właścicielem jest sieć sklepów Żabka i korzysta z niej już ponad 10,7 mln aktywnych użytkowników. Aplikacja współpracuje z wieloma partnerami zewnętrznymi w zakresie dostarczania dodatkowych usług, w tym z firmą mPay w zakresie dystrybucji biletów komunikacji miejskiej, wskazano w informacji.

mPay zadebiutował na rynku w 2003 r. i jest najdłużej działającym w Polsce systemem płatności przez telefon komórkowy. Aplikacja mPay umożliwia m.in. kupowanie biletów komunikacji miejskiej, regulowanie należności za parkowanie czy zasilanie telefonicznych kont prepaid dzięki telefona lub tabletu. Od 2007 r. mPay jest koncesjonowanym agentem rozliczeniowym, uprawnionym do procesowania transakcji realizowanych dzięki urządzeń mobilnych. mPay jest notowany na rynku NewConnect od 2011 r.

Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience działającą na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano. Grupa dysponuje również ofertą cyfrową. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2024 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału