MPay miało 0,01 mln zł zysku netto, 2,06 mln zł zysku EBITDA w 2024

12 godzin temu

mPay odnotował 0,01 mln zł jednostkowego zysku netto w 2024 r., co oznacza spadek o 61,5% r/r, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 1,31 mln zł (+85,8% r/r), zaś zysk EBITDA sięgnął 2,06 mln zł (+47,3% r/r).

Przychody ukształtowały się na poziomie 30,41 mln zł (-16,3% r/r). TTV (Total Transaction Value): 69,1 mln (+17% r/r)

„Głównymi czynnikami mającymi wpływ na wyniki finansowe 2024 było:

• Przekroczenie 1,701 mln użytkowników aplikacji mPay;

• Rozwój w ramach istniejącego modelu biznesowego – sieć akceptacji w systemie płatności za bilety komunikacji publicznej obejmuje ponad 90 polskie miasta, natomiast za parkowanie obejmuje ponad 90 miast. Zakres obsługi przejazdów kolejowych i autobusowych na liniach międzymiastowych i międzynarodowych obejmuje 7 przewoźników.

• Uruchomienie produkcyjne usług płatniczych dla firmy LiveKid – lidera na rynku systemu do zarządzania przedszkolami oraz żłobkami;

• Podpisanie umowy z firmą Paytree S.A., a tym samym rozwój oferty pożyczkowej w aplikacji;

• Podpisanie umowy z firmą Neptis S.A., właścicielem aplikacji mobilnej Yanosik, w zakresie dostarczenia rozwiązań technologicznych oraz licencyjnych;

• Podpisanie umowy z firmą Vee S.A. – rozpoczęcie pierwsze w historii Spółki działania sprzedażowe przy wykorzystaniu Sztucznej Inteligencji (AI);

• Finalizacja podpisanej w maju 2024 roku kontraktu strategicznego z firmą Żabka Sp. z o.o.;

• Spółka otrzymała nagrodę „Fintech Roku 2023” podczas prestiżowej dla branży gali Invest Cuffs pokonując m.in nominowanych do tej nagrody tak uznane marki jak: Allegro Pay czy też Alior Pay;

• Optymalizacja kosztów związanych z prowadzeniem działalności do której przyczyniło się podpisanie umowy z firmą Paytel należącej do światowego giganta usług płatniczych – Grupy SIBS” – czytamy w komunikacie.

mPay zadebiutował na rynku w 2003 r. i jest najdłużej działającym w Polsce systemem płatności przez telefon komórkowy. Aplikacja mPay umożliwia m.in. kupowanie biletów komunikacji miejskiej, regulowanie należności za parkowanie czy zasilanie telefonicznych kont prepaid dzięki telefona lub tabletu. Od 2007 r. mPay jest koncesjonowanym agentem rozliczeniowym, uprawnionym do procesowania transakcji realizowanych dzięki urządzeń mobilnych. Inwestorem strategicznym mPay od 2013 r. jest Grupa Lew. mPay jest notowany na rynku NewConnect od 2011 r.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału