Jimmy Donaldson, znany jako MrBeast, nie zamierza poprzestać na YouTube’ie. CEO jego firmy Beast Industries, Jeffrey Housenbold, potwierdził plany uruchomienia platformy usług finansowych oraz operatora mobilnego Beast Mobile. Brzmi ambitnie? To dopiero początek.
Od content creation do fintechem
Wniosek do US Patent and Trademark Office złożony 13 października ujawnił plany marki „MrBeast Financial” – aplikacji mobilnej oferującej bankowość, doradztwo finansowe, wymianę kryptowalut i więcej. To nietypowy ruch jak na kreatora-influencera, biorąc pod uwagę skomplikowane regulacje sektora finansowego. choćby prawnicy specjalizujący się w znakach towarowych przyznają, iż wejście w ten obszar wiąże się z poważnym ryzykiem.
Pitch deck z 2025 roku, do którego dotarł Business Insider, pokazuje dziewięć potencjalnych ofert: pożyczki studenckie, ubezpieczenia, analizę kredytową i inne. Kluczowa strategia? Partnerstwo z istniejącą firmą fintech, co pozwoli ominąć wymagania regulacyjne, ryzyko kredytowe i potrzeby kapitałowe. Całość ma być okraszona edukacją finansową skierowaną do młodej publiczności MrBeasta.Sprytnie. Tylko czekać aż dostaniemy apkę fintechową Friza i Ekipy
JUST IN: World's biggest YouTuber 'MrBeast' to launch financial services platform. pic.twitter.com/LWj5fv8vzd
— Watcher.Guru (@WatcherGuru) December 3, 2025MrBeast w cieniu strat –imperium pod presją
Beast Industries wygenerowało ponad 400 mln USD przychodów w zeszłym roku, ale… zakończyło go stratą. Główny problem? Astronomiczne koszty produkcji medialnej. Firma odpowiada agresywną redukcją wydatków i zatrudnianiem menedżerów z szerokim doświadczeniem .
MrBeast z ponad 450 mln subskrybentów na YouTube już zdywersyfikował działalność: show „Beast Games” na Amazonie, czekoladki Feastables, firma analityczna Viewstats. Teraz fintech ma być kolejnym elementem układanki. Housenbold mówi wprost: chcą „robić dobrze, robiąc biznes”. Pytanie brzmi: czy publiczność kupi taką narrację?
Kiedy fintechowa apka influ z Polski?
Z polskiego punktu widzenia ekspansja MrBeasta w fintech to interesujący case study o globalizacji ekonomii content kreatorów. Podczas gdy na Zachodzie influencerzy już eksperymentują z usługami finansowymi (jak TikTokerka Charli D’Amelio inwestująca w fintech), polski rynek wciąż jest sceptyczny wobec produktów finansowych promowanych przez celebrytów. MrBeast może być testem, czy młode pokolenie Polaków – wychowane na YouTube i kryptowalutach – będzie bardziej otwarte na tego typu rozwiązania niż ich rodzice na firmy promowane przez gwiazdę telewizji.

2 tygodni temu










