Musk już zupełnie „odleciał”? Twitter/X za sprawą nowych cen pomału staje się platformą dla bogaczy

1 rok temu

Obecnie najtańszy pakiet na X kosztuje 175 zł rocznie, a za najdroższe opcje trzeba zapłacić ponad tysiąc złotych.

Przypomnijmy, iż pierwsze doniesienia na temat możliwości wprowadzenia trzech poziomów subskrypcji na platformie X/Twitter pojawiły się w październiku. To właśnie wtedy jeden z internautów znalazł zapisy w kodzie źródłowym najnowszej aktualizacji aplikacji iOS, sugerujące te zmiany.

X rekordowo drogi

Subskrypcje na poziomach Basic, Standard i Plus zostały wprowadzone pod koniec października. Początkowo cena pakietu Basic wynosiła 142,85 zł rocznie, Premium 374,99 zł rocznie, a Premium Plus 749,98 zł rocznie. Ale uwaga – te stawki uległy zmianie. Aktualne ceny to kolejno 175,71 zł, 461,24 zł i 922,48 zł rocznie. Cena pakietu Basic w aplikacji mobilnej dla osób fizycznych to 229,99 zł rocznie, Premium kosztuje 514,99 zł rocznie, a Premium Plus to 1299,99 zł rocznie.

Platforma tłumaczy zmiany cen problemami finansowymi wynikającymi ze spadku przychodów z reklam i liczby aktywnych użytkowników. Warto w tym miejscu zauważyć, iż ceny subskrypcji na platformie X są w tej chwili wyższe niż w przypadku takich usług jak chociażby Netflix.

Subskrybenci najdroższego pakietu na platformie Muska mają dostęp do wielu dodatkowych funkcji, takich jak edycja wpisów, możliwość publikowania dłuższych filmów, brak reklam na osiach czasu „Dla Ciebie” i „Obserwowane”, a także otrzymywanie płatności za wpisy oraz znaczek weryfikacyjny. Niższe pakiety oferują znacznie mniej funkcji, przy czym najtańszy nie zawiera reklam na osiach czasu, płatności za wpisy oraz znaczka weryfikacyjnego.

Co planuje Musk?

Obecnie, mimo licznych zmian na platformie, w tym wprowadzenia subskrypcji Blue potwierdzającej autentyczność profili, liczba użytkowników X utrzymuje się na poziomie 550 milionów miesięcznie. Dziennie wysyłają oni od 100 do 200 milionów postów dziennie. Liczba botów funkcjonujących w serwisie nie jest znana.

Tymczasem Elon Musk testuje na Filipinach i w Nowej Zelandii nową subskrypcję X, znaną pod nazwą „Not A Bot”. W obu krajach subskrypcja kosztuje jednego dolara rocznie. Póki co ten model finansowy nie odnosi jednak sukcesu finansowego – na wersję odpłatną zdecydowało się bowiem zaledwie 1,5-2 proc. użytkowników serwisu. Dodajmy też, iż biznesmen rozważa wycofanie X z Europy.

Idź do oryginalnego materiału