Oferta VeloLeasingu skierowana jest przede wszystkim do małych i średnich firm, które szukają elastycznych form szybkiego i prostego finansowania. VeloLeasing S.A. to nowy podmiot w Grupie Kapitałowej VeloBanku, który kontynuuje strategię wspierania przedsiębiorstw.
Leasing to najbardziej rozpowszechniona forma finansowania wśród przedsiębiorców. W VeloBanku staje się jednym z głównych filarów obszaru business banking. VeloLeasing to uzupełnienie oferty dla sektora MŚP, zarówno dla podmiotów, które dopiero rozpoczęły swoją działalność, jak i firm z długoletnim stażem na rynku, szukających nowych rozwiązań.
Od kilku miesięcy VeloBank udostępniał ofertę odświeżonego kredytu stokowego dla dealerów samochodowych oraz promocję kredytu samochodowego „Jesień”, przeznaczoną do finansowania nowych lub używanych samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów, motocykli (w tym czterokołowych quadów) oraz nowych motorowerów i skuterów.
VeloLeasing poszerza tę ofertę w oparciu o pięć filarów:
- Kanały dystrybucji
- Ofertę produktową
- Efektywne procesy wspierane przez technologie
- Efektywne zarządzanie ryzykiem
- Stabilne finansowanie
– Zdajemy sobie sprawę, jak ważne dla rozwoju gospodarki jest finansowanie przedsiębiorców. Leasing to w tej chwili najbardziej poszukiwany produkt w segmencie business banking i my na tę potrzebę odpowiadamy. Według raportu Związku Polskiego Leasingu i EY-Parthenon polski rynek leasingu jest na drodze stałego wzrostu i z wynikiem 11% rocznie jest najszybciej rozwijającym się w całej Unii Europejskiej. Startujemy z zastaną bazą klientów, którą w ciągu trzech lat planujemy zwiększyć pięciokrotnie. Plan ambitny, ale w naszym zasięgu – mówi Adam Marciniak, prezes zarządu VeloBanku i dodaje: – Nasza oferta już jest różnorodna, a będzie coraz bardziej kompleksowa. Równolegle wychodzimy z produktami dla dealerów samochodowych, rozwijając tzw. kredyty stokowe, dbając tym samym o obie strony transakcji. Pierwsze zmiany pokażemy po Nowym Roku.
Na koniec ubiegłego roku, wartość wszystkich środków ruchomych sfinansowana leasingiem w Polsce, wyniosła blisko 200 mld zł, podczas gdy kredytem inwestycyjnym, niecałe 170 mld zł.[1] Już ponad połowa nowych pojazdów jest rejestrowana przez firmy leasingowe i najmu. Polski sektor leasingowy na tle UE ustępuje pod względem wielkości tylko Niemcom, Francji, Włochom i Szwecji. Za to jest większy od tego w Hiszpanii, czy Holandii i 5-krotnie większy od czeskiego.
– Dzisiaj już ponad milion użytkowników aut korzysta z leasingu, a dwie trzecie osób wybiera go jako swoją podstawową formę finansowania. Niemal połowa samochodów flotowych (49%) objęta jest leasingiem. kilka mniej maszyn budowlanych, urządzeń przemysłowych (28%) czy ciężarówek (22%) – mówi Piotr Arak, główny ekonomista VeloBanku i dodaje: – Wraz z rozwojem automatyzacji polskiej gospodarki i rosnącymi inwestycjami przedsiębiorstw, będzie rosło zapotrzebowanie na leasing. Spodziewamy się, iż w przyszłym roku inwestycje z dofinansowaniem środków europejskich istotnie wpłyną na koniunkturę w Polsce, a tym samym na wartość wskaźnika PKB do przynajmniej 3,5% r/r. Oznacza to, iż firmy będą szukać kapitału na rynku, w tym prostych i szybkich form finansowania do realizacji swoich celów biznesowych.
Jak podaje Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów, w pierwszej połowie 2024 roku rynek motoryzacyjny w Polsce powrócił do poziomów sprzed pandemii, czego przykładem jest wyższa o jedną piątą liczba rejestrowanych nowych aut w Polsce.
VeloLeasing chce wykorzystywać nowe trendy technologiczne zarówno w codziennej obsłudze, jak i przy rozwijaniu swojej oferty, dostrzegając potrzeby dynamicznie rosnącego rynku mikro, małych i średnich firm. Potrzebują one uproszczonych procesów, wysokich standardów obsługi, czy zamknięcia umowy leasingowej na jednym spotkaniu z doradcą. Wniosek powinien być jak najprostszy, do wypełnienia bez wychodzenia z domu.
[1] Źródło: https://www.ey.com/pl_pl/newsroom/2024/03/zpl-ey-raport-leasing
Źródło: VeloBank.