Podczas opracowania rankingu AirHelp Inc. ocenia linie lotnicze pod kątem roszczeń klientów a także punktualności przylotów i odlotów. Brane są też pod uwagę opinie pasażerów z ponad 54 państw na temat jakości jedzenia, komfortu i obsługi załogi. Opublikowany raport obejmuje okres od stycznia do października tego roku.
Ranking linii lotniczych. Na końcu tabeli Tunezja
Z analizy wynika, ze najgorzej radzi sobie na świecie Tunisair - tunezyjskie państwowe linie lotnicze. W opracowanym rankingu uplasował się na ostatnim, 109. miejscu. Dwa miejsca wyżej (107) też zajmują Tunezyjczycy - przewoźnik Nouvelair. Między nimi, 108. pozycję, zajęli Polacy. Na przedostatnim miejscu znalazł się Buzz - istniejące od siedmiu lat czarterowe linie lotnicze z siedzibą w Warszawie, spółka zależna Ryanair Holdings. Reklama
W ostatniej dziesiątce jest też Bulgaria Air - flagowe linie lotnicze tego kraju. Okazało się, iż punktualność nie jest cechą tureckiego Pegasus Airlines, Air Mauritiusa i państwowego przewoźnika Izraela - El Al Israel Airlines. Nie mogą się nią pochwalić również IndiGo - tanie linie z siedzibą w Delhi ani grecki Sky Express.
LOT w pierwszej dziesiątce, ale ze spadkiem
Górę tabeli zajmują należący do Deutsche Lufthansa AG belgijskie Brussels Airlines. Belgijski przewoźnik zepchnął na drugie miejsce Qatar Airways, które od 6. lat okupowało najwyższą pozycję zestawienia. Kolejne dwa miejsca zajmują Amerykanie - pochodzące z Chicago United Airlines oraz słynne American Airlines. Niżej jest tania linia Fly Play z Islandii, a jeszcze niżej Austrian Airlines - narodowe linie lotnicze tego kraju.
Siódmym, najlepszym na świecie przewoźnikiem jest PLL LOT. To wysoka pozycja, ale gorsza niż rok temu. W rankingu AirHelp Score 2023 polskie, narodowe linie lotnicze stanęły na podium i zajęły 3. miejsce. Wtedy zostały ocenione gorzej jedynie od katarskich Qatar Airways i niemieckich Eurowings. Przypomnijmy, iż w 2022 r. LOT był na 15. pozycji.
AirHelp Score, światowy ranking najlepszych linii lotniczych i lotnisk, publikowany jest od 2015 roku. Jego autorem jest AirHelp – największa na świecie firma chroniącą prawa klientów linii lotniczych.