Poznaliśmy najlepsze sklepy internetowe według raportu „Ranking Zaufanych Sklepów”, przygotowanego przez Ceneo. W tym roku Ceneo nie tylko nagrodziło sklepy lubiane przez klientów, ale również przedstawiło raport o stanie zakupów internetowych w Polsce.
Najlepsze sklepy internetowe według „Ranking Zaufanych Sklepów”
Wojna, inflacja i kryzys energetyczny wpłynęły na sposoby podejmowania decyzji zakupowych przez klientów, w tym dokonywania płatności i wyboru sposobu dostawy. Zanim poznamy najlepsze sklepy internetowe według raportu „Ranking Zaufanych Sklepów”, najpierw warto poznać profil typowego polskiego klienta e-commerce. Jak wynika z raportu Ceneo, najwięcej zakupów w Internecie dokonują osoby w wieku 35-44 lata, a wśród tej grupy kupujących dominują kobiety. Najczęściej zakupy online robione są w miastach do 50 000 mieszkańców, a ich udział wynosi aż 61%. Większość kupujących pochodzi z województwa mazowieckiego, a najaktywniejsi w regionie są oczywiście mieszkańcy Warszawy.
Co najczęściej kupujemy online? Najpopularniejszą dziedziną w 2022 roku jest „Budowa i remont” z wynikiem prawie 14%. W dalszej kolejności znalazły się kategorie „Dom i wystrój wnętrz” – 8,9% oraz „Zdrowie” – 8,3%. Najmniej popularne są kategorie takie jak „Erotyka”, „Muzyka” i „Filmy”, których udział w wolumenie transakcji nie przekracza jednego procenta.
Jak i dlaczego robimy zakupy online?
Najpopularniejszym sposobem dostawy w 2022 roku jest przesyłka kurierska i właśnie w ten sposób wysyłane jest aż 56% paczek. 34,5% przesyłek wysyłanych jest do punktów, a podium zamyka odbiór osobisty, który dotyczy co dwudziestego zamówienia. Najpopularniejszą metodą płatności jest natomiast płatność ekspresowa, która dotyczy 59% wszystkich zamówień. Następnie lasuje się płatność przy odbiorze, wybrana przez jednego z czterech użytkowników.
Od kilku lat coraz chętniej robimy zakupy dzięki urządzeń mobilnych. W 2022 r. ich udział w zakupach wyniósł ponad 62%. Większość zamówień składana jest między 10:00 a 13:00 oraz 20:00 a 22:00. Zakupy zwykle realizowane są w poniedziałek i wtorek. Największa sprzedaż odbywa się w marcu, listopadzie i grudniu.
Głównym powodem, dla którego użytkownicy wybierają zakupy online, jest niższa cena produktu. Z kolei trzy najczęstsze powody braku zakupu to: zbyt wysokie koszty wysyłki – 16,5%, znalezienie atrakcyjniejszej oferty – 11,9% oraz brak odpowiedniej metody płatności – 11,6%. W czołówce miejsc, od których internauci rozpoczynają swoje zakupy, są Allegro i Ceneo. Z kolei w 16,6% przypadków użytkownicy trafiają bezpośrednio na strony sklepu internetowego.
Zwycięzcy 13. Rankingu Zaufanych Sklepów Ceneo
Ceneo prowadzi ranking najlepszych e-sklepów, objętych Programem Zaufanych Opinii, od 2010 roku. Ceneo docenia i nagradza firmy, które uzyskały najlepsze wyniki w ankiecie pozakupowej, przeprowadzonej wśród klientów. Oto najlepsze sklepy internetowe według 13. Rankingu Zaufanych Sklepów Ceneo:
- Budowa i ogród: SklepBaterie.pl
- Dla dziecka: krainazabawy.pl
- Dom i wnętrze: nakrywamy.pl
- Hobby i zwierzęta: zoopers.pl
- Kultura i rozrywka: TaniaKsiazka.pl
- Moda i dodatki: zegarkinareke.pl
- Motoryzacja: intercars.pl
- RTV i AGD: luke.pl
- Styl życia: n69.pl
- Technologia: eukasa.pl
- Uroda i zdrowie: manada.pl
- Debiuty na Ceneo: megafauna.pl
- Najlepszy sprzedawca w Kup Teraz: manada.pl
- Dostawca: DPD
Jak zwiększyć sprzedaż e-commerce w okresie świątecznym?