Wdrożenie technologii RFID przynosi liczne korzyści firmom czy typowym sieciom detalicznym, od poprawy kontroli nad stanami magazynowymi po zwiększenie szybkości obsługi klienta.
Do niedawna na wdrożenie tego typu projektów mogły sobie pozwolić największe marki i sieci detaliczne. Dziś dostęp do tagów, infrastruktury RFD jest już w zasięgu cenowym mniejszych biznesów i mniejszych sieci detalicznych. Jakie aspekty RFID są jednak ważne przed rozpoczęciem wdrożenia?
Analiza rynku dostawców i producentów
Przy wyborze technologii RFID niezbędna jest weryfikacja potencjalnych dostawców zarówno pod kątem samej infrastruktury startowej: bramki, drukarki, tagi ale ich kosztów późniejszego utrzymania RFID tj. zapewnienia dostępności i ceny tagów przy konkretnej prognozie ilości kodowanych produktów. Często koszt późniejszego utrzymania RFID stanowi niebagatelne kwoty, wpływające na wynik finansowy całej firmy.
Decyzja uruchomienia RFID
Ważne jest, aby wybrać rozwiązanie RFID, które jest skalowalne i dostosowane do budżetu małych firm detalicznych. Rozwiązanie powinno być łatwe w implementacji i użytkowaniu. RFID dostarczony bezpośrednio prze dostawcę systemu POS i ERP, tak jak w przypadku LSI Software pozwala na sprawne zarządzanie sklepami zarówno pod kątem infrastruktury, jej stabilności w integracji z posiadanym oprogramowaniem. To umożliwia bardziej precyzyjne podejmowanie decyzji biznesowych. Dla managerów i właścicieli mniejszych sieci detalicznych, wprowadzenie technologii RFID może być strategicznym i realnym krokiem w kierunku optymalizacji procesów, redukcji kosztów.
System RFID – zalety technologii wykorzystującej czytnik RFID
Wdrożenie technologii RFID może przynieść liczne korzyści małym sieciom detalicznym, od poprawy kontroli nad stanami magazynowymi poprzez np.: dokonywanie wielu odczytów w bardzo krótkim czasie czy zapisywania znacznie większej ilości informacji niż w tradycyjnym kodzie kreskowym. LSI Software oferuje kompleksową dostawę elementów systemu RFID wraz z całościowym rozwiązaniem zintegrowanym z systemem POS/ERP, uwzględniając: Tagi lub etykiety RFID, Bramki i czytniki RFID, Drukarki etykiet z programatorami tagów RFID, Terminale i anteny. Takie podejście zdecydowanie sprzyja mniejszym biznesom i ułatwia znacząco decyzję o uruchomieniu RFID.
Materiał Partnera.