Netto wyraźnie rośnie od 2021 roku, po tym jak Tesco wyszło z Polski, a Duńczycy przejęli część obiektów po wyprowadzającej się brytyjskiej sieci. Ponadto Netto stawia kolejne markety w coraz większym tempie.
Ile sklepów ma Netto w Polsce?
Jak informuje branżowy portal Wiadomości Handlowe, w całym 2024 roku Netto postawiło 17 sklepów. w tej chwili Netto posiada już ponad 660 placówek w całej Polsce, a do końca 2025 roku chce ich mieć 700. Jak ujawniła sieciówka, to jej cel zawarty w długoterminowej strategii rozwoju sieci. Program ten nazwano ASPIRE'28.Reklama
Liczba sklepów wedle założeń ASPIRE'28 ma nie tylko sięgnąć 700 w 2025 roku, ale zwiększyć się o kolejne 300 do 2028 roku. Zanim jeszcze skończy się trzecia dekada XXI wieku, Netto chce mieć 1000 sklepów nad Wisłą.
Plan na rozwój Netto w Polsce. Sieć zmienia nie tylko liczbę sklepów
Strategia rozwoju przyjęta przez Netto zakłada nie tylko rozbudowanie bazy sklepów o kilkaset placówek, ale także zmianę w kwestii relacji z otoczeniem marketów. Netto wie, iż w sytuacji gdy największa konkurencja - Biedronka i Lidl - stale utrzymują bliski kontakt z klientem, odpuszczanie w tej kwestii nie wchodzi w grę.
- Naszym priorytetem jest bycie blisko klienta, zarówno poprzez rozwój oferty, jak i poprawę doświadczeń zakupowych. Stawiamy sobie więc za cel nie tylko dalszy rozwój sieci, ale również umacnianie więzi z lokalnymi społecznościami - zapowiedziała Anna Paszt, chief marketing and sustainability officer w Netto Polska.
Netto obecne jest w Polsce od 1995 - wtedy otwarto pierwszy sklep Szczecinie. W 11 lat do 2006 roku firma otworzyła sto sklepów, a w kolejne 7 lat placówek było już trzy razy więcej. Netto należy do duńskiej Salling Group.
PT