Część klientów PKO BP mogło doznać szoku po zalogowaniu się dziś do swojej bankowości internetowej. W wyniku błędu banku na ich koncie pojawiło się ujemne saldo o miliardowej wartości.
Kosmiczne prowizje
Jeden z klientów PKO BP umieścił na swoim profilu w serwisie Instagram screen z aplikacji bankowej. Widać na nim wyraźnie, iż w nocy doszło do pobrania przez bank nietypowej prowizji. Jej kwota wynosiła 173 miliardy złotych. Jak się później okazało, problem nie był jednostkowy. Kolejni klienci również zaczęli potwierdzać, iż środki na ich rachunkach zostały pobrane na spłatę ogromnej prowizji. Nie starczało ich jednak na jej całość. W konsekwencji na rachunku znajdowało się ujemne saldo. I to o gigantycznej wartości.
Bank potwierdza błąd i przeprasza
W czwartkowy poranek długo nie pojawiał się oficjalny komunikat banku dotyczący zaistniałej sytuacji. Do sprawy w odpowiedzi na zapytanie portalu Wnp.pl odniósł się przedstawiciel PKO BP. W komunikacie potwierdził on, iż w wyniku błędu technicznego doszło do nieprawidłowego naliczenia prowizji. Problem miał dotyczyć niewielkiej ilości klientów korporacyjnych. Salda ich rachunków zostały już skorygowane, a przyczyna błędu wyeliminowana.
Bank przeprasza za zaistniałą sytuację. Z pewnością przyczynił się jednak do faktu, iż części przedsiębiorców będących jego klientami poranna kawa nie była dziś potrzebna.