W piątek 22 listopada, na ulicy Kruczej 51 w Warszawie (przy Placu 5 rogów), otwarto wspólny flagowy sklep polskiej marki Prosto i czeskiego multibrandu Footshop. To wyjątkowe miejsce, które połączy miłośników streetwearu, sneakerów i miejskiego stylu życia.
Nowy sklep Prosto x Footshop, o powierzchni ponad 300 mkw., to przestrzeń, w której najnowsze trendy w modzie ulicznej spotykają się z ikonami sneakerowej kultury. W ofercie znajdą się zarówno kolekcje ubrań od Prosto – marki znanej z autorskiego podejścia do mody ulicznej, jak i szeroki wybór obuwia, ubrań oraz akcesoriów od Footshop, lidera w sprzedaży sportowych butów w Europie Środkowo-Wschodniej.
Nowoczesne wnętrza sklepu na Kruczej
Ta niecodzienna kooperacja postawiła przed projektantką – Aleksandrą Dobrowolską-Grobel wyzwanie w postaci stworzenia miejsca zapewniającego zarówno ekspozycję wielu marek, jak i podkreślającego odważny i wyrazisty charakter marki Prosto.
– Zależało nam na uniknięciu powtarzalności aranżacji klasycznego sklepu streetwearowego – mówi Aleksandra Dobrowolska-Grobel. – Wprowadziliśmy jasną, ciepłą kolorystykę – podkreśla architektka – wysokiej klasy materiały, takie jak marmur i fornir orzecha, które skontrastowaliśmy z surową stalą nierdzewną i nieregularnością wykończenia ścian. W rezultacie powstało miejsce o charakterze butikowym. Tutaj streetwear otoczony jest roślinnością tętniącą życiem.
– W roku, w którym marka Prosto obchodzi swoje 25 urodziny, otworzyliśmy flagowy sklep, na warszawskim śródmieściu, czyli w miejscu, gdzie powstało Prosto. – mówi Wojtek Sokół założyciel marki Prosto. – Obserwujemy dziś zalew rynku pseudo markami bez żadnej tożsamości ani dziedzictwa. W takich czasach najważniejsze jest posiadanie flagowego sklepu, który staje się sercem marki, oraz ma fundamentalny wpływ na jej postrzeganie. Wraz z Olą, świetną projektantką wnętrz, stworzyliśmy unikatową przestrzeń, która ma służyć nie tylko sprzedaży, ale przede wszystkim budowaniu silnej społeczności kultury miejskiej. Partnerstwo z Footshopem to kolejny krok, który pozwoli Prosto prowadzić strategiczną ekspansję na rynkach europejskich.
– Z euforią ogłaszamy otwarcie naszego piątego sklepu na świecie, w Warszawie, powstałego we współpracy z kultową polską marką Prosto. – powiedział Peter Hajduček, założyciel i CEO Footshop. – To partnerstwo podkreśla nasze zaangażowanie w lokalną sztukę i design oraz misję dostarczania premium streetwearu i sneakersów entuzjastom w Europie Środkowo-Wschodniej.
Współpraca dwóch marek
Prosto to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek odzieżowych, od 25 lat rozwijana organicznie, bez dużego kapitału inwestycyjnego. W 1999 roku założył ją Wojtek Sokół – polski raper. Marka od wielu lat wyznacza trendy w kulturze miejskiej, łącząc świadomość z prawdziwym duchem ulicy. Markę określa się często jako naturalny pomost pomiędzy blokowiskami a salonami. Prosto słynie z autentyczności, niezależności oraz niespodziewanych współprac. Prosto jest liderem swojego segmentu, a dzięki swoim korzeniom i dziedzictwu, jest marką autentyczną, oddolną i emocjonalną.
Footshop to lider sprzedaży obuwia streetwearowego, odzieży i akcesoriów z siedzibą w Pradze, działający online w 100 krajach i obsługujący 2,3 miliona klientów. Z 12-letnim doświadczeniem i 5 sklepami w Europie Środkowo-Wschodniej, w tym nowo otwartym flagowym w Warszawie, jest największym sklepem sneakersowym w regionie. Oferuje ekskluzywne marki jak Bape, Ambush czy Off White oraz współpracuje z globalnymi gigantami jak adidas czy Reebok. Footshop wspiera sztukę, buduje społeczność i tworzy unikalne kolekcje odzieży i butów pod marką FTSHP, wydawane co miesiąc we współpracy z artystami i markami.