Nie tylko w weekend, ale także w tygodniu klienci banków mogą się spodziewać braku dostępu do niektórych bankowych funkcjonalności. Informacje w tej sprawie przekazały PKO BP, mBank i Bank Pocztowy.
PKO BP
W przypadku PKO BP przerwa dotyczyć będzie jednej z dodatkowych funkcjonalności IKO i serwisu iPKO. Co więcej, jej przyczyną są prace prowadzone przez operatora zewnętrznego. Chodzi konkretnie o Orange i usługę doładowania telefonu w bankowości mobilnej i internetowej.
PKO BP poinformował na swojej stronie internetowej, iż ze względu na prace serwisowe prowadzone przez Orange w dniu 10 września w godzinach od 00:00 do 07:00 doładowanie telefonu w sieci za pośrednictwem IKO lub serwisu iPKO nie będzie możliwe.
mBank
Przerwa planowana przez mBank dotyczy aplikacji mBank Giełda. Z uwagi na zaplanowane prace w dniu 9 września w godzinach od 22:00 do 00:00 będzie ona niedostępna. Cały czas będzie jednak można skorzystać z rachunku inwestycyjnego w serwisie transakcyjnym eMakler.
Bank Pocztowy
W przypadku Banku Pocztowego najbliższa niedostępność usług jest już ściśle związana z pracami prowadzonymi przez bank. Te zaplanowano na 12 września. Tego dnia w godzinach od 00:00 do 02:00 wstrzymana będzie możliwość autoryzacji transakcji kartą w Internecie dzięki usługi 3D Secure.
Jak widać, ze względu na nocne godziny zaplanowanych prac, a także dostępne rozwiązania zastępcze, niedostępność bankowych funkcji nie powinna być dla klientów w najbliższym czasie mocno uciążliwa.