Niemiecka spółka Nahverkehr Westfalen-Lippe (NWL) zamówiła 61 elektryczno-akumulatorowych zespołów trakcyjnych Mireo Plus B od Siemens Mobility. Pojazdy trafią na linie sieci Northern Westphalia Network od grudnia 2029 r. Za finansowanie i udostępnienie taboru odpowiada Rock Rail NnW GmbH & Co. KG. Kontrakt stanowi największy projekt modernizacji regionalnego transportu kolejowego w regionie, a powstała flota będzie drugą co do wielkości flotą pociągów wyposażonych w moduł bateryjny w Niemczech.
W zamówionych przez NWL pociągach baterie są ładowane podczas jazdy po zelektryfikowanych odcinkach, a zgromadzona energia pozwala pokonywać trasy pozbawione sieci trakcyjnej. To rozwiązanie szczególnie istotne dla wiejskich obszarów Westfalii-Lippe, gdzie wiele linii pozostaje niezelektryfikowanych. Podczas hamowania energia jest odzyskiwana i zwracana do akumulatorów. Pociągi Mireo Plus B są znacznie cichsze od ich spalinowych odpowiedników.
Pociągi dla NWL będą miały po 4 drzwi na każdą stronę, co umożliwi sprawną wymianę pasażerów na stacjach. Przestronne wnętrze pomieści 2 wózki inwalidzkie oraz 18 rowerów. Podróżni skorzystają z Wi-Fi, gniazdek elektrycznych, portów USB, komfortowego oświetlenia oraz wygodnych foteli. Pozbawiona barier konstrukcja zapewni łatwy dostęp osobom z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Producent deklaruje poziom recyklingu zastosowanych materiałów przekraczający 90%.
Roczny przebieg floty wyniesie ok. 7,1 mln pociągokilometrów, a planowany okres eksploatacji to minimum 15 lat. Nowe składy obsłużą połączenia we wschodniej Westfalii-Lippe oraz regionie Münsterland, podnosząc standard kolei regionalnej w Nadrenii Północnej-Westfalii.
Fot. Siemens Mobility
Zobacz również:

2 godzin temu







