Nike prezentuje .Swoosh NFT – pierwsze cyfrowe sneakersy. To kolejna firma, która idzie w NFT

1 rok temu

Dobra informacja dla fanów Nike i ich kultowych modelów butów. Po niedawnym debiucie platformy społecznościowej .Swoosh Web3, gigant obuwniczy Nike wprowadza swój pierwszy drop NFT. Kolekcja „Our Force 1” potencjalnie będzie składać się z setek tysięcy wirtualnych par Nike Air Force 1. Co jeszcze przygotowano dla entuzjastów marki?

Nike wypuszcza pierwszą cyfrową kolekcję

Kolekcja Our Force 1 (OF1) będzie składać się z wirtualnych sneakersów NFT Polygon. Zaprojektowano je, by uczcić kultowy model sprzed 41 lat – Nike Air Force 1. W ramach dropu dostępne będą dwa rodzaje: pudełka na sneakersy Classic Remix, które zawierają wirtualne modele Air Force 1 wydane w latach 1982-2006 oraz pudełka New Wave, które zawierają pary zaprojektowane w 2007 roku i później. Wszystkie wirtualne pudełka z butami będą kosztować 19,82 USD. Co interesujące Nike nie będzie akceptować płatności za NFT w kryptowalutach. Firma, w niedalekiej przyszłości, planuje wypuścić również pudełka OF1, a także dodatkowe narzędzia i korzyści dla posiadaczy, w tym dostęp do ekskluzywnych produktów fizycznych.

Old sole, new story.

The #OurForce1 collection features digital renditions of AF1s past, present and future built for the next generation.

Nike’s first-ever virtual collection is inspired by the AF1 Low, a classic style remixed hundreds of times since it dropped in ‘82. pic.twitter.com/dlq65VNeAb

— .SWOOSH (@dotSWOOSH) April 17, 2023

Zobacz to: Kredyt na samochód trudniejszy do spłaty i mniej dostępny. Czy to już początek realizacji Wielkiego Resetu?

Znane marki idą w NFT

Nike nie jest oczywiście pierwszą firmą, docelowo sprzedającą fizyczne produkty, która wyczuła, iż na cyfrowych odpowiednikach swoich klasyków można nieźle zarobić. W tym kierunku poszedł też jeden z największych konkurentów w branży – Adidas, który wypuścił na rynek swoją cyfrową kolekcję Into the Metaverse. Niedawno Gucci zapowiedział wydanie biżuterii w formie tokenów niewymienialnych wraz z ich fizycznymi odpowiednikami. Kolekcja jest limitowana a nabywca otrzymuje zarówno wersję cyfrową, jak i fizyczną. Cyfrowe odpowiedniki swoich produktów do portfolio wprowadziła również marka Dolce & Gabbana. Nie ma się co dziwić, iż coraz więcej firmy podąża podobną drogą. Gucci, Dolce & Gabbana, TIffany, Adidas i Nike, tylko w zeszłym roku, zarobiły łącznie ponad 260 mld dolarów ze sprzedaży NFT. Sam Nike zyskał do tej pory aż 185 milionów na sprzedaży cyfrowych kolekcji swoich produktów. Potencjał i możliwości zarobku są zatem ogromne.

Idź do oryginalnego materiału