Dobra informacja dla fanów Nike i ich kultowych modelów butów. Po niedawnym debiucie platformy społecznościowej .Swoosh Web3, gigant obuwniczy Nike wprowadza swój pierwszy drop NFT. Kolekcja „Our Force 1” potencjalnie będzie składać się z setek tysięcy wirtualnych par Nike Air Force 1. Co jeszcze przygotowano dla entuzjastów marki?
Nike wypuszcza pierwszą cyfrową kolekcję
Kolekcja Our Force 1 (OF1) będzie składać się z wirtualnych sneakersów NFT Polygon. Zaprojektowano je, by uczcić kultowy model sprzed 41 lat – Nike Air Force 1. W ramach dropu dostępne będą dwa rodzaje: pudełka na sneakersy Classic Remix, które zawierają wirtualne modele Air Force 1 wydane w latach 1982-2006 oraz pudełka New Wave, które zawierają pary zaprojektowane w 2007 roku i później. Wszystkie wirtualne pudełka z butami będą kosztować 19,82 USD. Co interesujące Nike nie będzie akceptować płatności za NFT w kryptowalutach. Firma, w niedalekiej przyszłości, planuje wypuścić również pudełka OF1, a także dodatkowe narzędzia i korzyści dla posiadaczy, w tym dostęp do ekskluzywnych produktów fizycznych.
Zobacz to: Kredyt na samochód trudniejszy do spłaty i mniej dostępny. Czy to już początek realizacji Wielkiego Resetu?
Znane marki idą w NFT
Nike nie jest oczywiście pierwszą firmą, docelowo sprzedającą fizyczne produkty, która wyczuła, iż na cyfrowych odpowiednikach swoich klasyków można nieźle zarobić. W tym kierunku poszedł też jeden z największych konkurentów w branży – Adidas, który wypuścił na rynek swoją cyfrową kolekcję Into the Metaverse. Niedawno Gucci zapowiedział wydanie biżuterii w formie tokenów niewymienialnych wraz z ich fizycznymi odpowiednikami. Kolekcja jest limitowana a nabywca otrzymuje zarówno wersję cyfrową, jak i fizyczną. Cyfrowe odpowiedniki swoich produktów do portfolio wprowadziła również marka Dolce & Gabbana. Nie ma się co dziwić, iż coraz więcej firmy podąża podobną drogą. Gucci, Dolce & Gabbana, TIffany, Adidas i Nike, tylko w zeszłym roku, zarobiły łącznie ponad 260 mld dolarów ze sprzedaży NFT. Sam Nike zyskał do tej pory aż 185 milionów na sprzedaży cyfrowych kolekcji swoich produktów. Potencjał i możliwości zarobku są zatem ogromne.