Nike szykuje wielką ofensywę w Polsce. Sieć wyda miliony euro na nowe sklepy [TYLKO U NAS]

1 dzień temu

Nike, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek sportowych na świecie, chce znacząco zwiększyć liczbę sklepów w Polsce. 20 lutego brand otworzył w warszawskim centrum handlowym Wola Park sklep w nowym koncepcie Rise, który łączy aktywność sportową z tkanką miejską oraz cyfrowymi technologiami. – Takich sklepów jak ten będzie dużo więcej. To nasza 16. lokalizacja w Polsce, a naszym celem jest osiągnięcie skali 30-35 punktów sprzedaży w ciągu najbliższych 2 lat – mówi redakcji Omnichannelnews.pl Jhonatan Levy, General Manager, CE and Poland, Retailors Nike NSP.

Sklep Nike Wola Park jest własnością i jest zarządzany przez Retailors Ltd (FOX Group) – kluczowego partnera Nike Stores – który odpowiada za ekspansję marki w Polsce. Nowy sklep w centrum handlowym Wola Park jest już 5 lokalizacją Nike w Warszawie. Jak informują przedstawiciele Retailors, kolejne sklepy marki będą powstawać zarówno w największych aglomeracjach, jak i w miastach średniej wielkości. Spółka będzie też przejmować sklepy Nike od innych partnerów, a następnie modernizować je do najnowszego konceptu Rise.

Duże liczby w grze

– Naszym celem w Polsce jest osiągnięcie 30-35 punktów sprzedaży w ciągu najbliższych 2 lat. w tej chwili mamy 16 sklepów, a do końca 2025 roku planujemy otworzyć łącznie 25 sklepów Nike. Jesteśmy przekonani o ogromnym potencjale polskiego rynku, dlatego inwestujemy tu dziesiątki milionów euro. Średni koszt otwarcia sklepu Nike to około 2 miliony euro, więc łatwo można oszacować skalę naszych inwestycji – podkreśla Jhonatan Levy.

– Wszystkie przez nas otwierane sklepy będą w dużej mierze bazować na koncepcie Rise. Natomiast w Polsce działają również inni partnerzy marki Nike, z którymi prowadzimy negocjacje w sprawie przejęcia ich placówek. Na pewno po przejęciu starszych konceptów sklepów, naszym celem jest jak najszybsze ich odnowienie oraz przebudowanie na nowoczesne formatu, zgodnie z naszymi standardami. Przykładem takich działań są placówki m.in. w Warszawie w Złotych Tarasach , Krakowie, Poznaniu, czy w tej chwili realizowany sklep we Wrocławiu w centrum handlowym Wroclavia – mówi Jhonatan Levy.

– W tym roku szykujemy się do otwarcia nowych i zmodernizowanych sklepów Nike. Pod koniec kwietnia ruszy w nowej lokalizacji sklep we Centrum Wroclavia, w maju w łódzkiej Manufakturze. Następnie w lipcu przewidujemy uruchomienie placówki w Galerii Bałtyckiej, we wrześniu w Galerii Sfera w Białymstoku. Mamy także projekt w centrum handlowym Felicity Lublin, który również planujemy zrealizować w tym roku. W Polsce otworzymy wiele nowych lokalizacji – podsumował Jhonatan Levy.

Nowoczesny koncept sklepu Nike w Wola Parku

W warszawskim centrum handlowym Wola Parku otworzył się tętniący życiem sklep o powierzchni ponad 1000 mkw.- Nike Rise, łączący aktywność sportową z tkanką miejską poprzez innowacyjne cyfrowe doświadczenia i usługi, wzmacniające sportowy puls Warszawy.

Koncept Nike Rise został zaprojektowany z myślą o wspieraniu konsumentów w ich codziennych sportowych wyzwaniach, oferując niezbędne produkty i usługi. Sklepy Rise są dedykowane fanom sportu w każdym wieku – mężczyznom, kobietom i dzieciom – i zapewniają najnowsze modele obuwia oraz odzieży sportowej Nike oraz Jordan, a także starannie wyselekcjonowane produkty lifestyle’owe.

Dzięki cyfrowym rozwiązaniom Footwear Fastlane klienci mogą zapoznać się z historiami produktów, ich korzyściami oraz szczegółowymi informacjami technicznymi. Natomiast nowa strefa dedykowana biustonoszom sportowym i legginsom została stworzona z myślą o kobietach – podkreśla najważniejsze cechy produktów, takie jak komfort i wsparcie, ułatwiając wybór idealnego dopasowania.

„Move to Zero”

Wola Park w Warszawie stanie się centralnym punktem inicjatywy Nike „Move to Zero”, promującej zrównoważony rozwój i odpowiedzialność środowiskowej. Sklep został wyposażony w obiekty z materiałów pochodzących z recyklingu, a przy kasie znajduje się punkt zbiórki zużytej odzieży i obuwia, które zostaną przetworzone i ponownie wykorzystane. Przeszkoleni pracownicy Nike będą edukować klientów na temat korzyści płynących z recyklingu i zrównoważonego rozwoju, zachęcając do przynoszenia używanych rzeczy i pokazując, jak sklep realizuje zasady „Move to Zero”.

Nowy sklep Nike oferuje szeroki asortyment odzieży i obuwia, idealny zarówno dla sportowców, jak i miłośników mody. W kategorii Performance znajdą oni zaawansowane technologicznie ubrania do treningu i biegania, wykorzystujące technologie Dry Fit, Storm Fit oraz Therma Fit. Dla kobiet dostępne są również kolekcje do jogi, takie jak biustonosze, legginsy, topy i bluzy z kolekcji Zenvy.

Dedykowane strefy

W kategorii Lifestyle, damska oferta obejmuje dedykowaną strefę z kolorami sezonu, inspirowanymi kolorem roku Pantone Mocha Mousse, a męska – najnowsze kolory Tech Fleece oraz kolekcję Nike Club Fleece. Dla dzieci dostępne są ubrania lifestyle i treningowe oraz akcesoria, takie jak torby i plecaki. Kolekcja Nike Football oferuje buty piłkarskie i stroje klubowe Liverpool i PSG dla dorosłych i dzieci. Rozbudowana strefa Jordan obejmuje odzież lifestyle dla kobiet i mężczyzn.

W kategorii obuwia, Nike oferuje popularne modele Jordan, takie jak Jordan RM 4 oraz Jordan 1 Low i Mid. Dla biegaczy dostępne są buty startowe z wkładkami karbonowymi, buty biegowe dla początkujących oraz trailowe. Obuwie do treningów siłowych jest specjalnie zaprojektowane. W strefie lifestyle znajdą się natomiast modele AF1, Dunk Low, Air Max 90, Air Max TN, Air Max DN oraz obuwie w stylu Y2K, takie jak Vomero i P-6000. Dla dzieci dostępne są buty od niemowlęcych po modele dla małych i dużych dzieci, w tym biegowe, Jordan i lifestyle. Akcesoria Nike to skarpetki, czapki, frotki, plecaki, torby treningowe, torebki, nerki, akcesoria biegowe i bidony.

Idź do oryginalnego materiału