Noctiluca zawarła umowę inwestycyjną dotyczącą emisji 149 000 akcji, po ustalonej w ramach road show i spotkań inwestorskich cenie emisyjnej wynoszącej 90 zł za akcję, podała spółka. Środki w wysokości ok. 13 mln zł zostaną przeznaczone na realizację strategii rozwojowej, w tym przyspieszenie wdrożeń nowych materiałów OLED poprzez rozwój kompetencji inżynieryjnych i skalowanie działań komercyjnych na rynkach międzynarodowych.
„Noctiluca zawsze miała duże ambicje. Plany stania się europejskim hubem OLED oferującym naszym partnerom pełen cykl, od odkrywania i syntezy nowych materiałów chemicznych, przez testowanie gotowych diod i paneli, aż po tworzenie własnych tuszy do druku OLED, tylko to potwierdzają. Pozyskane w ramach emisji środki finansowe zostaną przeznaczone na realizację tej strategii. Pozwoli nam to na przyspieszenie wdrożeń nowych materiałów OLED poprzez rozwój kompetencji inżynieryjnych. W planach mamy powiększenie parku maszynowego spółki o sprzęt do budowania i testowania paneli i diod, co znacznie zoptymalizuje proces testów. Ponadto finansowanie ułatwi nam skalowanie działań komercyjnych na rynkach międzynarodowych” – powiedział CEO Noctiluca Mariusz Bosiak, cytowany w komunikacie.
„Pozyskany kapitał stanowi fundament wdrożenia zapowiadanej strategii rozwojowej Noctiluca i na pewno realnie pomoże spółce osiągnąć cele rozwojowe, szczególnie na rynku azjatyckim. Ta emisja oficjalnie kończy realizację zapowiadanej rundy inwestycyjnej w ramach emisji kapitału docelowego” – wyjaśnił Michał Chabowski – managing partner w Rubicon Partners, funduszu będącym inwestorem (16 czerwca br. fundusze z grupy Rubicon Partners ujawniły się w akcjonariacie Noctiluca, osiągając próg ok. 7,44% udziału w spółce) oraz podmiotem odpowiadającym za wszystkie zrealizowane w spółce emisje oraz jej debiut na NewConnect i rynku głównym GPW.
Od wejścia na Rynek Główny GPW w grudniu 2024 r. Noctiluca ogłosiła podpisanie trzech ważnych umów z chińskimi partnerami i zapowiada koleiną, jeszcze w tym miesiącu, wskazano w materiale.
Spółka zawarła joint development project nad zastosowaniem OLED w IT z Juhua, tj. dedykowaną do uprzemysłowienia drukowanych technologii OLED spółką zależną TCL (66%) oraz Tianma (33%), umowę MTA+ (Material Transfer Agreement), obejmującą testy materiałów w gotowych urządzeniach czołowego producenta wyświetlaczy OLED do zastosowań w branży motoryzacyjnej oraz umowę MTA z chińską międzynarodową firmą technologiczną, będącą największym na świecie producentem urządzeń telekomunikacyjnych. W ramach współpracy z tym ostatnim podmiotem Spółka sprzedała już pierwsze partie swojego autorskiego materiału oraz rozpoczęła z Partnerem testy tych związków, wymieniono w materiale.
Noctiluca zajmuje się rozwojem autorskich, zaawansowanych związków chemicznych w obszarze elektroniki organicznej, które są wykorzystywane m.in. przez producentów OLED. Noctiluca opracowuje i produkuje emitery OLED nowych, generacji. Stanowią one najważniejszy element wyświetlaczy (monitory, telewizory, telefony, urządzenia wearables czy VR) oraz źródeł światła (np. oświetlenie). Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w grudniu 2024 r.
Źródło: ISBnews