Nosorożec Rogatek w Stacji Muzeum. Bohater Kampanii Kolejowe ABC III nie będzie eksponatem, ale pomoże w edukacji najmłodszych. Rogatek został patronem nowej sali edukacyjnej. To nie pierwsze wspólne działanie Stacji Muzeum i Urzędu Transportu Kolejowego na rzecz poprawy bezpieczeństwa i promocji działań Kampanii Kolejowe ABC.
W Stacji Muzeum otwarta została sala edukacyjna, a na jej ścianie zawitał bohater Kampanii Kolejowe ABC. Obecność Rogatka przy ulicy Towarowej 3 w Warszawie związana jest z promocją III edycji Kampanii prowadzonej przez Urząd Transportu Kolejowego. W nowej sali odbyły się też pierwsze zajęcia. Dzieci z Przedszkola nr 94 „Kraina Słonecznych Marzeń” w Warszawie miały okazję spotkać się z Rogatkiem i poznać zasady bezpieczeństwa na kolei.
Kampania Kolejowe ABC III i jej promocja w Stacji Muzeum jest ważnym krokiem w podnoszeniu świadomości z zakresu bezpieczeństwa na terenach kolejowych. przez cały czas istotny udział wypadków w sektorze kolejowym stanowią te, których źródło leży w braku świadomości lub lekceważeniu zasad bezpieczeństwa. Dlatego propagujemy wiedzę i standardy, które wpłyną na ograniczenie wypadków i poprawią bezpieczeństwa na kolei – stwierdził w trakcie otwarcia sali dr inż. Ignacy Góra, Prezes UTK.
Stacja Muzeum to nie tylko wystawy i wydarzenia kulturalne, ale również działania edukacyjne. Działalność Stacji skierowana jest do szerokiej grupy odbiorców – od dzieci, aż po dorosłych. UTK stale współpracuje ze Stacją Muzeum. Jest obecny w niej z Kampanią Kolejowe ABC od początku pierwszej edycji tego projektu.
W minionym roku podpisaliśmy porozumienie, które zaowocowało wieloma wartościowymi działaniami. Jednym z nich jest właśnie nowoczesna sala edukacyjna, wyposażona w urządzenia multimedialne oraz pomoce dydaktyczne, które będą służyć dzieciom, młodzieży i odwiedzającym Stację podczas lekcji muzealnych i warsztatów. Serdecznie dziękuję wszystkim osobom i instytucjom, które przyczyniły się do realizacji tego projektu. Mam nadzieję, iż nowa sala edukacyjna stanie się miejscem inspirujących spotkań, cennej nauki i niezapomnianych doświadczeń – o nowej przestrzeni edukacyjnej mówiła Emilia Oleksiak, Dyrektor Stacji Muzeum.
Trwa trzecia edycja programu, który został dofinansowany z Funduszy Europejskich. Kampania Kolejowe ABC III różni się od dwóch pozostałych przede wszystkim grupą docelową – tym razem UTK w projekt włączyło młodzież z klas 7-8 szkół podstawowych. W III odsłonie Kampanii wykorzystane będą też jeszcze lepsze narzędzia – nowoczesne aplikacje, atrakcyjne scenariusze zajęć i wirtualna rzeczywistość. Dzięki temu przekaz akcji edukacyjnej będzie bardziej skuteczny. Od niedawna funkcjonuje też strona internetowa projektu: https://kolejoweabc.pl/.
Kampania Kolejowe ABC III realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to trzecia edycja ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej, propagującej zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Kampania jest dofinansowana przez Unię Europejską z programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027.





Źródło: UTK
Zobacz również: