ATC Cargo wprowadza na polski rynek przełomowe rozwiązanie w transporcie morskim – dzięki współpracy z singapurskim armatorem SEA LEGEND rusza pilotażowe połączenie kontenerowe z Chin do Europy Północnej przez Arktykę. Nowy szlak ma skrócić czas dostaw i znacząco ograniczyć emisję CO₂. Arktyczne połączenie kontenerowe z Chin do Polski może zagościć na stałe.
-
ATC Cargo wraz z SEA LEGEND uruchamia pilotażowe połączenie kontenerowe z Chin do Europy przez Arktykę.
-
Nowy szlak skraca czas transportu do Polski do ok. 20 dni i zmniejsza emisję CO₂ o 50% względem drogi przez Kanał Sueski.
-
Jeśli test się powiedzie, od przyszłego roku trasa ma funkcjonować sezonowo od maja do października.
Polska logistyka morska wkracza w nową erę. ATC Cargo, we współpracy z Worldwide Logistics Group, będzie reprezentować w kraju singapurskiego armatora SEA LEGEND, który rozpoczyna testowe rejsy kontenerowe z Chin do Europy Północnej przez Arktykę.
Z Chin do Gdańska przez Arktykę – przełom w logistyce morskiej
SEA LEGEND to młody, ale dynamicznie rozwijający się przewoźnik, stawiający na innowacyjne i ekologiczne rozwiązania w transporcie. Nowa trasa ma nie tylko skrócić czas dostaw – pierwsze kontenery do Polski dotrą już w około 20 dni – ale również ograniczyć emisję CO2 choćby o połowę w porównaniu z tradycyjną drogą przez Kanał Sueski.
Pilotażowy serwis obejmie porty w Qingdao, Szanghaju i Ningbo, a w Europie – Felixstowe, Rotterdam, Hamburg oraz Gdańsk. Termin rozpoczęcia przewozów, zaplanowany na wrzesień, zbiega się z nasilonym ruchem eksportowym w Chinach przed Świętem Środka Jesieni i okresem świątecznych dostaw w Europie.
Rejsy realizowane będą przez jednostki przystosowane do żeglugi w wymagających warunkach polarnych. W dłuższej perspektywie armator planuje wprowadzić statki napędzane paliwami niskoemisyjnymi.
Jeśli projekt zakończy się sukcesem, SEA LEGEND zapowiada uruchomienie regularnych, sezonowych połączeń na trasie północnej – od maja do października – już od przyszłego roku.
Znajdziesz nas w Google News