Wcześniej użytkownicy IKO mogli już zarządzać rachunkami firmowymi, ale w jednym profilu, łącznie z kontem osobistym
PKO BP informuje o wprowadzeniu nowej funkcji w aplikacji mobilnej IKO – możliwości zarządzania rachunkami biznesowymi w oddzielnych profilach. – Do każdej firmy zostanie utworzony oddzielny profil firmowy, dzięki czemu klient zyska transparentny podział swoich produktów w banku na poszczególne firmy – tłumaczy biuro prasowe PKO BP. Jako domyślny wciąż wyświetlany będzie profil indywidualny.
Przeczytajcie także: Nowe podejście PKO do rozwoju aplikacji IKO
Bank dodaje, iż klienci posiadający wyłącznie rachunek firmowy w PKO BP również otrzymają profile indywidualne. – Za ich pośrednictwem będą mogli zarządzać swoimi danymi, zgodami, a także skorzystać z oferty indywidualnej czy podpiąć rachunki osobiste z innych banków – wyjaśnia biuro prasowe PKO BP. W każdej sytuacji przełączanie się pomiędzy profilami będzie możliwe za pośrednictwem odpowiedniej ikony umieszczonej w lewym górnym rogu ekranu aplikacji po zalogowaniu.
PKO BP podkreśla, iż to pierwszy element rozbudowy aplikacji IKO pod kątem potrzeb klientów firmowych. W najbliższym czasie mogą oni spodziewać się kolejnych nowości.
Przeczytajcie także: Nowe informacje na temat płatności odroczonych w PKO
Natomiast funkcja, która właśnie jest udostępniania kolejnym grupom klientów PKO BP, to opcja znana już z innych aplikacji bankowych w Polsce. Z podobnego rozwiązania mogą korzystać np. klienci mBanku. Choć zwykle ułatwia ono zarządzanie finansami, bywa też i źródłem niedogodności. Mnie na przykład kilka razy zdarzyło się przez pomyłkę zapłacić za zakupy osobiste pay by linkiem z rachunku firmowego, bo akurat wcześniej, wylogowując się z apki, pozostawiłem ją na profilu firmowym. Niby nic wielkiego, ale jeżeli chce się separować wydatki prywatne od firmowych, to taka sytuacja wymaga wykonania kolejnej transakcji, czyli zwrotu z rachunku osobistego na biznesowy.