PKO BP daje klientom możliwość skorzystania z nowej metody logowania do serwisu iPKO. Klucze bezpieczeństwa mogą zastąpić stosowany dotychczas sposób autoryzacji.
Klucz bezpieczeństwa
Klucz bezpieczeństwa, określany inaczej jako klucz sprzętowy, jest niewielkim urządzeniem w kształcie pendrive’a z wejściem USB. Za jego pomocą można potwierdzić tożsamość w każdej operacji, w której system wymaga uwierzytelnienia dwuskładnikowego. Jest to skuteczna forma zabezpieczenia przed cyberprzestępcami. choćby gdy będą oni znali login i hasło do bankowości internetowej, bez klucza bezpieczeństwa nie będą mieli możliwości zalogowania się na konto klienta.
Nowa metoda w iPKO
Decydując się na korzystanie z klucza sprzętowego klienci PKO BP mogą zastąpić dotychczasową metodę potwierdzenia logowania do serwisu iPKO. Ze względu na kwestie techniczne bez zmian pozostaje sposób logowania do aplikacji mobilnej IKO.
„Korzystanie z klucza sprzętowego to dobrowolny wybór klienta. jeżeli zacznie go używać, to jest to rozwiązanie, które poprawia bezpieczeństwo w sieci i dodatkowo podnosi poziom zabezpieczenia logowania do serwisu iPKO. Coraz częściej stykamy się z socjotechnicznymi sztuczkami i działaniami cyberprzestępców, którzy chcą wyłudzić nasze dane czy ukraść nasze pieniądze. Najczęściej realizowane jest to poprzez phishing, a klucze bezpieczeństwa są w tej chwili jednym z najmocniejszych zabezpieczeń przed skutkami takich ataków. Dzięki temu zabezpieczeniu klient nie będzie mógł zalogować się na fałszywej stronie, na którą został zwabiony przez oszusta. Klucz będzie chronić konto też wtedy, gdy login i hasło zostaną skradzione przez cyberprzestępcę – logowanie nie będzie możliwe bez użycia klucza” – wyjaśnia Radosław Janusz, dyrektor Biura Architektury i Usług Cyberbezpieczeństwa w PKO BP.
W przypadku zgubienia lub kradzieży klucza bezpieczeństwa klient powinien zadzwonić na infolinię banku. Za jej pośrednictwem zmieni narzędzia do potwierdzenia logowania do serwisu iPKO i usunie zagubiony klucz.
Źródło grafiki: PKO BP