Bank Citi Handlowy w dalszym ciągu zamierza wypłacać akcjonariuszom dywidendę. To jedno z założeń, które zawiera nowa strategia banku.
Nowa strategia Banku Citi Handlowy
Dokument został zatwierdzony przez Radę Nadzorczą Banku Handlowego. Nowa strategia zakłada osiągnięcie powyżej 15% zwrotu na kapitale (ROE) przez cały okres jej obowiązywania, a więc w latach 2025-2027. Jej ważnym elementem jest również utrzymanie dyscypliny kosztowej (wskaźnik C/I na poziomie 45%).
Pozostałe założenia
W najbliższych trzech latach bank planuje się skoncentrować na wzroście liczby klientów instytucjonalnych. Ich liczba miałaby się zwiększać średniorocznie o co najmniej 7%. Jako iż do dnia przyjęcia strategii nie podjęto ostatecznej decyzji dotyczącej wyjścia z sektora bankowości detalicznej, dokument zawiera również założenie kontynuacji tej działalności. Celem względem niej jest utrzymanie wartości i rentowności tego segmentu.
Głównym obszarem działania Banku Citi Handlowy będzie jednak bankowość instytucjonalna. Podmiot zamierza wykorzystać przewagi konkurencyjne, między innymi dzięki wykorzystaniu globalnej sieci. Ważnym elementem rozwoju biznesowego banku będzie również pozyskiwanie nowych klientów w sektorze instytucjonalnym. Bank zamierza skupić się głównie na firmach międzynarodowych tak, by pozostać liderem w sektorze firm globalnych.
Bank zdecydował również o dalszym wypłacaniu dywidendy w wysokości 75% zysku netto. Proces ten będzie mógł zostać wykonany po jego wcześniejszym zatwierdzeniu przez Komisję Nadzoru Finansowego.