Grupa InPost w ramach pilotażu będzie dostawcą "Tygodnika Powszechnego", a tym samym wejdzie na rynek dystrybucji prasy przez paczkomaty - podała spółka.
InPost wprowadza nową usługę. Wchodzi na rynek dystrybucji prasy
Grupa InPost poinformowała, iż wprowadza nową usługę na rynek. "Tym razem umożliwiamy dostawy prasy drukowanej" - poinformowano w opublikowanym komunikacie. Jak zapowiada InPost, tygodnik będzie mógł trafić do paczkomatu już na drugi dzień od nadania. Reklama
"Dzięki naszej szerokiej sieci punktów out-of-home zapewniamy rozwiązania, które ułatwiają codzienne funkcjonowanie - a także zastępują na przykład stacjonarne punkty sprzedaży prasy, których sieć jest coraz mniejsza" - powiedział prezes i założyciel InPostu Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.
Przeczytaj również: Paczka za wysoko choćby dla wysokich. "Dwóch mężczyzn musiało mi pomóc"
InPost dostarczy tygodnik. "Rynkowy przełom"
Według prezesa Tygodnika Powszechnego Jacka Ślusarczyka, umożliwienie czytelnikom zakupu prasy drukowanej przez ogólnopolską sieć paczkomatów będzie "prawdziwym rynkowym przełomem" - zarówno dla wydawnictwa, jak i dla całego rynku prasy drukowanej.
"To odpowiedź [...] firmy na rzeczywistą społeczną potrzebę. Do wielu miejsc w Polsce prasa nie dociera albo dociera z wielkim opóźnieniem" - zauważył Ślusarczyk.
Przeczytaj również: InPost podnosi ceny. Od marca nowy cennik, znamy kwoty
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Został ałożony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę. Posiada sieć aczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.