
- Nowe logo Nokii to tylko część nowego trójfazowego planu firmy.
- Plan obejmuje zresetowanie, przyspieszenie i skalowanie biznesu.
- Po zakończeniu fazy resetowania Nokia koncentruje się teraz na przyspieszeniu i zmianie swojego logo po raz pierwszy od 60 lat, aby zasygnalizować zmianę strategii.
- Nowe logo nie będzie miało określonej kolorystyki, ale będzie się różnić w zależności od sytuacji.
- CEO Lundmark stwierdził, iż Nokia nie jest już tylko firmą zajmującą się telefonami, ale „firmą zajmującą się technologiami biznesowymi”
Po prawie sześciu dekadach ujawnił się niegdyś wybitny gracz w branży telefonów nową tożsamość markiwitamy nowe logo firmy Nokia.
Firma wprowadza znaczącą zmianę w swoim kultowym logo. Odsłonięcie nowego logo Nokii odbyło się w niedzielę, tuż przed rozpoczęciem Mobile World Congress Barcelona.
Dobrze znana czcionka poprzedniego logo i „Niebieski Yale” zostały zastąpione bardziej nowoczesnym i cyfrowym projektem, odzwierciedlającym aspiracje firmy do zachowania aktualności i nowoczesności. Nowe logo Nokia stanowi radykalne odejście od przeszłości i może wywrzeć znaczący wpływ na markę i wizerunek firmy.
Mentalność stojąca za nowym logo Nokia
„Aktualizujemy naszą strategię i, jako najważniejszy czynnik, odświeżamy również naszą markę, aby odzwierciedlić to, kim jesteśmy dzisiaj: liderem innowacji technologicznych między przedsiębiorstwami, pionierem przyszłości, w której sieci spotykają się z chmurą” — powiedziała Nokia w post na blogu przypisywane dyrektorowi generalnemu Pekce Lundmarkowi.
„W opinii większości ludzi wciąż odnosimy sukcesy jako marka telefonów komórkowych, ale Nokia nie o to chodzi. Chcemy wprowadzić nową markę, która bardzo koncentruje się na sieciach i cyfryzacji przemysłu, co jest zupełnie czymś innym niż starsze telefony komórkowe” – powiedział Lundmark. Bloomberga.

HMD Global Oy sprzedaje w tej chwili telefony pod marką Nokia, ponieważ licencja została uzyskana po tym, jak Microsoft Corp. zaprzestał używania tej nazwy w 2014 roku. Według dyrektora generalnego Pekki Lundmarka, Nokia skupi się na zwiększaniu udziału w rynku w branży dostawców usług bezprzewodowych. ze sprzętem sieciowym.
Dzięki niedawnym restrykcjom nałożonym na chińskiego rywala, firmę Huawei Technologies Co., ze względu na to, iż kilka europejskich rządów zakazuje sprzedaży części do sieci 5G, Nokia ma teraz dobrą pozycję do zdobycia udziału w rynku bez konieczności rezygnacji z marż. Lundmark wierzy, iż Nokia dysponuje zarówno zasobami, jak i narzędziami, aby pomyślnie osiągnąć ten cel.

Oprócz skupienia się na branży dostawców usług bezprzewodowych, Nokia zamierza również przyspieszyć rozwój sprzedaży prywatnych sieci 5G korporacjom. W 2022 roku firma zamierza rozszerzyć swoją działalność korporacyjną, która w ubiegłym roku stanowiła 8% przychodów Nokii, na terytorium „dwucyfrowe” poprzez połączenie wzrostu organicznego i mniejszych przejęć. Dyrektor generalny Pekka Lundmark określił to jako najważniejszy priorytet strategii rozwoju firmy, a Nokia jest zdecydowana zrealizować ten ambitny cel.
Pomimo ambitnych planów rozwoju, Nokia nie ma zamiaru iść w ślady swojego głównego konkurenta, firmy Ericsson AB, która niedawno przejęła Vonage Holdings Corp. za 6,2 miliarda dolarów w celu wzmocnienia swojej działalności korporacyjnej. Dyrektor generalny Nokii, Pekka Lundmark, zapowiedział, iż firma będzie realizować alternatywne strategie, aby osiągnąć swoje cele rozwojowe, zamiast polegać na przejęciach na dużą skalę.

Podczas gdy Nokia poczyniła znaczne postępy w ostatnich latach, w tym odzyskała ocenę inwestycyjną BBB- od S&P Global Ratings po ponad dekadzie na śmieciowym terytorium, Lundmark przyznaje, iż wciąż pozostaje wiele do zrobienia, aby poprawić marże operacyjne firmy. Nokia pozostaje zaangażowana w optymalizację swojej działalności biznesowej i osiągnięcie trwałego, długoterminowego wzrostu.