Nowe oblicze płatności kartą w internecie. Sklepy testują Click to Pay

2 miesięcy temu

Tpay wdraża Click to Pay – nowy globalny standard płatności kartą w internecie. Pierwsi sprzedawcy testują nowe rozwiązanie z użyciem kart Mastercard.

Click to Pay to nowy sposób płatności kartą podczas zakupów w sieci – połączenie wygody płatności zbliżeniowych znanych z zakupów stacjonarnych ze światem online. Największym wyróżnikiem tej metody jest brak konieczności każdorazowego wpisywania danych karty, co sprowadza płatność kartą w e-commerce do zaledwie jednego kliknięcia. Co więcej, użytkownicy mogą dodać do rozwiązania kilka kart płatniczych. Click to Pay wdraża w Polsce Visa i Mastercard ze wsparciem Fundacji Polska Bezgotówkowa. Rozwiązanie zbudowano na bazie standardu opracowanego przez konsorcjum organizacji kartowych EMVCo.

– Nasze coroczne badanie płatników pokazuje, iż karty cały czas są jedną z trzech najczęściej wybieranych metod płatności. Dlatego w czerwcu 2024 r. informowaliśmy, iż realizowane są intensywne prace nad rozszerzeniem naszej bramki o Click to Pay. Ruszył właśnie pilotaż, za pomocą którego pierwsi sprzedawcy mogą sprawdzać, jak to nowe rozwiązanie przyspiesza i ułatwia ich klientom korzystanie z płatności kartami Mastercard. Nasz plan się nie zmienia: płatności powinny wpływać na skracanie ścieżki zakupowej – mówi Magdalena Stranz-Sobalkowska, CCO w Tpay.

Płatność kartą online jednym kliknięciem

Internauta, który chce pierwszy raz skorzystać z Click to Pay, najpierw rejestruje swoje dane i potwierdza tożsamość dzięki kodu SMS. Następnie dodaje swoje urządzenie do zaufanych, aby podczas kolejnych zakupów było rozpoznane i umożliwiało płatność bez podawania kodu. Kolejne zakupy realizowane są jednym kliknięciem – użytkownik tylko wybiera zapisaną kartę płatniczą, korzystając z dowolnego urządzenia.

– W każdej bramce płatniczej i w każdym sklepie proces płatności z Click to Pay będzie przebiegał tak samo. Płatnik, niezależnie od miejsca, przechodzi ten sam scenariusz płatności, spotyka się z identycznym wyglądem i nazewnictwem. Wyznacznikiem i gwarancją standardu jest logo Click to Pay – mówi Przemysław Basiak, Product Manager w Tpay.

Bezpieczeństwo i wygoda

Click to Pay wykorzystuje technologię, która tradycyjny numer karty płatniczej zastępuje sieciowym tokenem – ciągiem unikalnych znaków, co nie tylko zapewnia bezpieczeństwo, ale także zwiększa wygodę. W przypadku wydania nowej karty, na przykład z powodu utraty ważności poprzedniej, użytkownik nie musi ponownie rejestrować jej w Click to Pay – ważność tokenu przedłuża się automatycznie.

Klienci robiący zakupy w sklepach korzystających z bramki Tpay i testujących Click to Pay, podczas korzystania z rozwiązania będą także widzieć faktyczny wygląd swojej karty płatniczej, co z pewnością będzie miało wpływ na komfort zakupów.

Idź do oryginalnego materiału