Nowe rampy i tory zwiększą potencjał przeładunkowy kolei

4 godzin temu

Polskie Linie Kolejowe (PLK) zakończyły przebudowę infrastruktury przeładunkowej na stacjach Bierzwnik, Brzezinka Średzka, Oława i Nasielsk. Inwestycja za 25 mln zł objęła woj. zachodniopomorskie, dolnośląskie oraz mazowieckie. Środki pochodziły z budżetu państwa oraz unijnego funduszu „Łącząc Europę”. Prace zrealizowano w 2025 r.

Rampy dla wojska i transportu cywilnego

Zakres robót obejmował dostosowanie ramp do standardu czołowo-bocznych, odnowienie torów dojazdowych oraz modernizację oświetlenia. Zmodernizowane obiekty zwiększają możliwości przeładunkowe zarówno dla sił zbrojnych, jak i przewozów cywilnych – kruszyw, drewna, węgla czy materiałów budowlanych.

13 stacji w programie TEN-T

Tegoroczna inwestycja stanowi element projektu „Prace na punktach ładunkowych zlokalizowanych na sieci TEN-T”, współfinansowanego z CEF Military Mobility oraz Programu Pozamilitarnych Przygotowań Obronnych RP. W 2024 r. analogiczne roboty za blisko 39 mln zł przeprowadzono na siedmiu stacjach, m.in. w Stargardzie, Brzegu i Sochaczewie. Na 2026 r. zaplanowano prace we Wrocławiu Pracze i Wrocławiu Kuźnikach za ok. 13,5 mln zł. Łącznie program obejmie 13 lokalizacji. W latach 2017-2022 PLK zrealizowało podobne przedsięwzięcia na 31 punktach przeładunkowych za ponad 51,5 mln zł.

Fot. PLK

Zobacz również:

283 mld zł na realizację istotnych inwestycji kolejowo-tramwajowych w Polsce
Rozpoczęła się przebudowa trasy Stalowa Wola – Padew za 1 mld zł [GALERIA]
Idź do oryginalnego materiału