Podczas posiedzenia Komisji Torowej IGKM, które odbyło się w dniach 3–4 kwietnia w Poznaniu, firma TINES Rail zaprezentowała swoje najnowsze osiągnięcia w zakresie infrastruktury tramwajowej. W centrum uwagi znalazły się elastomery poliuretanowe TINES® Polyrail, przeznaczone do stosowania w nowoczesnych, bezpodsypkowych konstrukcjach nawierzchni torowych.
Eksperci TINES – Magdalena Bodzoń i Michał Rybacki – przedstawili podczas konferencji prelekcję pt. „Elastomery polimerowe TINES w konstrukcjach nawierzchni torowisk tramwajowych”, w której szczegółowo omówili zalety i potencjał serii TINES® Polyrail. Produkty są odpowiedzią na rosnące potrzeby w zakresie tłumienia drgań i hałasu, ochrony przed działaniem wody, środków chemicznych i prądów błądzących, a także zapewnienia wysokiej trwałości eksploatacyjnej nawierzchni.
Szczególną uwagę poświęcono elastomerom poliuretanowym – materiałom przyszłości w inżynierii komunikacyjnej. W przeciwieństwie do tradycyjnych materiałów konstrukcyjnych (jak beton czy stal), elastomery wyróżniają się elastycznością i zdolnością do odwracalnych odkształceń, co czyni je niezwykle skutecznymi w przejmowaniu dynamicznych obciążeń generowanych przez ruch pojazdów szynowych. Ich naturalna odporność na korozję, środki chemiczne, skrajne temperatury oraz wilgoć pozwala na wieloletnią eksploatację bez potrzeby kosztownych remontów i wymiany elementów.
Produkty z gamy serii TINES® Polyrail zostały zaprojektowane z myślą o specyficznych potrzebach infrastruktury tramwajowej. Przeznaczone są do systemów punktowego i ciągłego sprężystego mocowania i sprężystego podparcia szyn. Katalog elastomerów poliuretanowych, zapewniających elastyczne podparcie i mocowanie, uzupełniony został o epoksydowe wyroby do gruntowania i kotwienia. Ich stosowanie przekłada się na redukcję hałasu, komfort mieszkańców miast oraz większą efektywność realizacji inwestycji torowych.
Obecność TINES Rail na Komisji Torowej IGKM była nie tylko okazją do zaprezentowania innowacyjnych technologii, ale także do merytorycznej wymiany doświadczeń z przedstawicielami miast, operatorów i wykonawców infrastruktury torowej – wszystkich tych, którzy wspólnie kształtują przyszłość miejskiego transportu szynowego.


Źródło: TINES