Nowość! Rosja zbuduje kolejowe promy dla Królewca mimo sankcji

wbijamszpile.pl 2 tygodni temu

Państwowa Transportowa Spółka Leasingowa (GTLK) ogłosiła konkurs na budowę dwóch nowych promów kolejowych, które będą obsługiwać strategiczną trasę Bałtijsk – Ust-Ługa koło Sankt Petersburga – podaje portal kaliningrad.ru. Mimo zachodnich sankcji, Rosja kontynuuje inwestycje w rozwój infrastruktury, promy dla Królewca będą oparte o krajowe technologie i niezależność od zagranicznych dostawców.

Rosja, mimo coraz ostrzejszych sankcji ze strony Zachodu, nie zwalnia tempa w kluczowych projektach infrastrukturalnych. Budowa dwóch nowych promów kolejowych ma na celu wzmocnienie transportu morskiego, zapewniając niezależność i stabilność połączeń z Obwodem Królewieckim.

GTLK podkreśla, iż te promy zwiększą przepustowość na trasie Bałtijsk – Ust-Ługa, co wpłynie na efektywniejszy przewóz towarów, zarówno do, jak i z tego odizolowanego regionu.

Rosyjski projekt w odpowiedzi na sankcje

Nowe promy kolejowe zostaną zaprojektowane i zbudowane w oparciu o krajowe technologie, co ma strategiczne znaczenie w kontekście zachodnich ograniczeń handlowych. Konstrukcja tych jednostek opiera się na projektach znanych promów „Marszałek Rokossowski” i „Generał Czerniachowski”, które już obsługują linie transportowe.

Ważnym aspektem projektu jest całkowita niezależność od zagranicznych komponentów, co zapewni Rosji większą elastyczność w zarządzaniu infrastrukturą transportową w czasie, gdy dostęp do zagranicznych technologii jest ograniczony.

Rosja buduje kolejowe promy dla Królewca mimo sankcji według projektu jednostki Marszałek Rokossowski (FOTO: Ministerstwo Transportu Rosji)

Promy dla Królewca. Finansowanie z Funduszu Narodowego Dobrobytu

Pomimo trudnej sytuacji ekonomicznej, budowa promów będzie finansowana ze środków Funduszu Narodowego Dobrobytu (FNB). To pozwoli na zapewnienie preferencyjnych warunków leasingowych, co ma najważniejsze znaczenie dla opłacalności projektu.

Maksymalna cena kontraktu na realizację budowy dwóch promów wynosi 30 miliardów rubli – 1,35 miliarda złotych. Umowa z wykonawcą ma zostać podpisana do końca września 2024 roku. Promy dla Królewca mają być gotowe do eksploatacji do 2028 roku.

Stocznia „Zwiezda” na Dalekim Wschodzie

Wybór stoczni „Zwiezda” na Dalekim Wschodzie jako wykonawcy projektu promów kolejowych wynika z jej doświadczenia w budowie podobnych jednostek. Stocznia ta już wcześniej realizowała projekty dla rosyjskiej floty i przemysłu transportowego, co czyni ją odpowiednim partnerem w czasach, gdy najważniejsze staje się uniezależnienie od zagranicznych dostawców.

Nowe promy mają być w pełni odporne na ograniczenia importowe, co zapewni ich niezawodność i długowieczność.

Znaczenie inwestycji dla regionu

Królewiec, otoczony przez państwa NATO, jest szczególnie wrażliwy na zakłócenia transportowe, co czyni tę inwestycję niezwykle ważną. Nowe promy kolejowe nie tylko wzmocnią przepustowość, ale również zapewnią nieprzerwany transport towarów między kontynentalną Rosją a eksklawą. To znaczące przedsięwzięcie pozwoli na rozwój gospodarczy regionu, mimo trudnych warunków wynikających z izolacji geopolitycznej.

mn

Dołącz do naszej społeczności!

Śledź nas na naszych mediach społecznościowych i bądź na bieżąco!
Idź do oryginalnego materiału