Nowość w konfiguratorze Tesli. Czy to wystarczy, by Model S i Model X lepiej się sprzedawał?

10 miesięcy temu

Wśród najchętniej kupowanych samochodów nie brakuje Tesli. Jest to zrozumiałe, bo amerykański producent jest tym, którym inspirują się europejskie marki dopiero od niedawna stawiające kroki w elektryfikacji samochodów. Teraz Model S i Model X można będzie kupić, korzystając z nowej opcji wyboru – kolorystycznej. Producent zdecydował się zwiększyć wybór, ale nie wiadomo, czy znajdzie to odzwierciedlenie w ilości zamówień samochodów.

Model S i Model X od Tesli w nowym modnym kolorze

Nie jest tajemnicą, iż jeżeli chodzi o gamę kolorystyczną, to w konfiguratorze Tesli jest mniejszy wybór w porównaniu do jej konkurentów na rynku. Producent słusznie to zauważył i postanowił włączyć do gamy nowy odcień nadwozia Stealth Grey. Jednocześnie Model X i Model S nie będą już oferowane w lakierze Midnight Grey.

Ten odcień lakieru nie jest nowy jeżeli chodzi o samochody Tesli. Widzieliśmy już taki w Tesli Model 3 Highland, która wyjechała z fabryki Giga w Szanghaju. Jak wygląda można więc zobaczyć na nagraniach wideo. Na przykład na tym udostępnionym poniżej. Czy kolor nadwozia w oferowany w tych dwóch pojazdach będzie dokładnie taki sam, jeszcze nie wiemy.

Ciekawostką jest to, iż amerykański producent w komunikacie na ten temat nie wspomina o oferowaniu tego koloru nadwozia klientom z Europy. To dziwne posunięcie zakładając, iż oba wspomniane modele Tesli wyjeżdżają do klientów z tej samej fabryki. W informacji opublikowanej 27 października wspomina się wyraźnie jedynie o Północnej Ameryce i Azji. Czy takie posunięcie wystarczy, by zatrzeć niekorzystne wrażenie spowodowane spadkiem sprzedaży?

Stealth Grey now available for Model S/X in North America & Asia → https://t.co/7Ol1BvJoj8 pic.twitter.com/7TWGBRuZBj

— Tesla (@Tesla) October 27, 2023

Flagowe modele producenta cieszą się mniejszym zainteresowaniem

Według raportów Tesli, produkcja Modelu S / Modelu X spadła w ujęciu rok do roku o 31% do 13 688 pojazdów, co stanowi najniższy poziom od czwartego kwartału 2021 r. (13 109). Duet Model S/Model X odnotował 15 985 dostaw (spadek o 14 procent). Taka tendencja trwa od pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku. Dużo większym zainteresowaniem cieszę się Model 3 i Model Y.

Elon Musk tłumaczył te dane, jako wynik rosnących rat kredytów samochodowych. Klienci w związku z tym z takich rezygnowali. Nie jest tajemnicą, iż kupno takiego samochodu wiąże się ze sporym wydatkiem. W efekcie firma zdecydowała się na wprowadzenie obniżek. W sumie było ich już kilkanaście od początku tego roku. Niestety wyniki sprzedaży tych dwóch modeli Tesli nie drgnęły. Dużo większym zainteresowaniem cieszy się wśród klientów SUV- Model Y. Tu producent zdecydował się choćby na podwyżkę cen modelu w wersji Long Range. Tym samym przełamał trend z ostatnich miesięcy, co ucieszy prawdopodobnie jego inwestorów.

Czy posunięcie, jakim jest zwiększenie liczby dostępnych lakierów nadwozia, coś zmieni w tej sytuacji? Od września Tesla oferuje wszystkie kolory nadwozia bez dodatkowej opłaty. Początkowo za lakier Ultra Red pobierała ekstra 3000 dolarów. Pozostałe z gamy kolorystycznej lakierów to Pearl White Multi-Coat, Solid Black, Deep Blue Metallic.

Czy i w polskim konfiguratorze znajdzie się nowy odcień lakieru Stealth Grey? Tego niestety nie wiemy. Na tę chwilą Model S i Model X oferowane są w lakierze Midnight Silver Metallic.

Idź do oryginalnego materiału