Nowy, 7-miejscowy SUV chce być hitem na miarę Dacii Bigster. Stawia na wygodę, większy luksus i technologie

2 godzin temu

Marka Renault ma duże ambicje. W ramach swojego planu zaprojektowała nowego SUV-a, który trafi na ponad 70 rynków. Nazywa się Boreal i w segmencie C-SUV-ów będzie gwiazdą, bardziej premium względem Dacii Bigster.

Rodzinny SUV z funkcjami premium będzie lepszy niż Dacia Bigster

Renault nowym SUV-em Boreal zapełnia lukę w globalnej strategii. Rodzinny, 7- miejscowy SUV z funkcjami premium, który zadebiutuje w najbliższych miesiącach to ucieleśnienie dążeń marki do wyższej klasy modeli. Francuski producent zapowiedział, iż Boreal to nie tylko wyższy status modelu, ale także nowe technologie i wygoda. Na ponad 70 rynkach, na których będzie oferowany, na nowo zdefiniuje ambicje Renault. Niestety wszystkie z nich są poza Europą.

Nazwa „ Boreal ”, nie jest przypadkowa. Producent czerpał inspirację z łacińskiego określenia „wiatr północny” i greckiego boga Boreasza. Według producenta „ ta nazwa odzwierciedla wartości SUV-a: technologię, status i komfort”. Samochód zaś skrojona na miarę otwartych przestrzeni rynków wschodzących, takich jak Ameryka Łacińska, Indie i Afryka.

Nie jest tajemnicą, iż projekt ujawniony w Brazylii korzysta z platformy Dacii Bigster. Tak samo, jak model rumuńskiego producenta korzysta z platformy CMF-B. Ma długość około 4,6 metra i dłuży rozstaw osi, więc zaoferuje rodzinom sporą przestrzeń. Wygląd modelu jest w sam raz na oczekiwania zagranicznych rynków, surowy i elegancki jest inspirowany koncepcją Bigstera z 2021 r. W dostosowaniu SUV-a do lokalnych gustów kluczową rolę odegrało centrum projektowe w Ćennaju (Indie). Renault zamierza nim wzmocnić swoją konkurencyjność względem takich producentów jak Toyota. Co wiemy o tym mechanice i wyposażeniu tego modelu?

fot. Renault Group

Kuzyn Bigstera stawia na nowe technologie i wydajność

Renault przewidziało dla swojego nowego modelu Boreal nowoczesne napędy. Kuzyn Dacii Bigster trafi do oferty w Ameryce Łacińskiej w wariancie z 1,2-litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym/LPG lub 1,6-litrowym silnikiem hybrydowym. To znana nam w Europie stosowana w modelu Bigster.

Ponadto w Indiach Renault rozważa wprowadzenie mocnego układu napędowego hybrydowego. To po to, by sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na rozwiązania energooszczędne. Boreal będzie w wersji z napędem na przód albo na cztery koła. W rezultacie będzie można wybierać różne trybów jazdy w terenie: Auto, Śnieg, Błoto/Piasek, Terenowy, Eco. To duży plus dla wszechstronności nowego SUV-a Renault. Nie będzie miał czego się wstydzić względem konkurentów takich jak Hyundai Alcazar, Tata Safari czy Mahindra XUV700 w Indiach.

Dodatkowo Boreal obiecuje nowoczesne technologie. Na przykład zaawansowane systemy informacyjno-rozrywkowe w sam raz na oczekiwania konsumentów na rynkach wschodzących. Dacia nie jest tam obecna i do tej pory wiele jej modeli występowało tam pod marką „Renault”. Nowy Boreal nie jest jednak niczym takim. Tym razem Renault chce czegoś więcej niż tylko zmiany nazwy. Nowy SUV ma mieć większą wartość i swoją wyjątkową tożsamość. Rodzinny 7-miejscowy SUV z wyposażeniem klasy premium za niewielkie pieniądze ma szansę zaistnieć na takich rynkach jak Ameryka Łacińska, Indie i Afryka. Na więcej szczegółów musimy jeszcze poczekać.

Idź do oryginalnego materiału