Nowy CEO Siemens Mobility w Polsce

2 miesięcy temu
  • Tomasz Prejs nowym prezesem zarządu polskiego oddziału Siemens Mobility
  • Zastąpił na stanowisku dotychczasowego prezesa Macieja Zielińskiego
  • W zarządzie na stanowisku CFO pozostaje Katarzyna Halwa

Z początkiem września 2024 r. Tomasz Prejs przejął obowiązki prezesa zarządu Siemens Mobility w Polsce, zastępując na tym stanowisku Macieja Zielińskiego.

Tomasz Prejs posiada szerokie doświadczenie w międzynarodowej branży kolejowej. W latach 2010-2024 pracował w polskim oddziale firmy Stadler, m.in. jako Dyrektor Zarządzający i Prezes Zarządu. Wcześniej działał także w brytyjskim oddziale Honda Engineering Europe. Jest absolwentem Politechniki Warszawskiej na Wydziale Inżynierii Produkcji (studia magisterskie oraz doktoranckie).

Ogromne podziękowania dla Macieja Zielińskiego za jego wsparcie w ostatnich miesiącach na rzecz rozwoju Siemens Mobility. Polska jest kluczowym rynkiem w regionie z ogromnym potencjałem zwłaszcza w obszarze taboru i infrastruktury kolejowej. Wiedza i doświadczenie Tomasza Prejsa z jego długoletniej pracy na rzecz polskiej i europejskiej branży kolejowej będzie cennym atutem, aby z powodzeniem kontynuować ścieżkę rozwoju Siemens Mobility w Polsce i Europie. Transfer zaawansowanych technologii i bliższa kooperacja z silnymi polskimi partnerami są w tym procesie najważniejsze – powiedział Gerhard Greiter, CEO regionu NEE w Siemens Mobility GmbH.

Nowe kierunki rozwoju firmy w Polsce

Siemens Mobility funkcjonuje na polskim rynku od ponad 30 lat, realizując projekty z zakresu taboru, infrastruktury kolejowej, serwisu oraz komponentów. Spółka dostarczyła m.in. pierwsze pojazdy metra Inspiro w Warszawie, tramwaje Combino do Poznania, a od ponad 10 lat jest dostawcą komponentów dla producentów taboru i systemów kolejowych w całej Polsce.

Siemens Mobility jest także największym w Polsce dostawcą lokomotyw wielosystemowych (Eurosprinter, Vectron oraz Smartron), z których na co dzień korzystają m.in. PKP Intercity, PKP Cargo, DB Cargo Polska, CARGOUNIT, Lotos Kolej oraz Laude Smart Intermodal. Tylko w lutym 2024 roku firma podpisała kontrakt ramowy z poolem taborowym CARGOUNIT na dostawę do 100 nowoczesnych lokomotyw wielosystemowych Siemensa od 2025 roku.

Priorytetowo traktujemy podtrzymanie dominującej pozycji w lokomotywach wielosystemowych, komponentach i serwisie naszych urządzeń na polskim rynku. Celem jest także silna obecność w innych obszarach – m.in. wchodząc na rynek infrastruktury kolejowej z projektami elektryfikacji i sygnalizacji oraz bycie partnerem pierwszego wyboru m.in. w zakresie modernizacji krajowego systemu transportu kolejowego, obejmującego portfolio taboru pociągów regionalnych i dużych prędkości. Osią wszystkich naszych działań w Polsce będzie cyfryzacja, która sprawia, iż transport kolejowy będzie jeszcze bardziej inteligentny, efektywny i bezpieczny – powiedział Tomasz Prejs, nowy prezes Siemens Mobility w Polsce.

Prezentacja na InnoTrans 2024 w Berlinie

Cyfryzacja będzie także głównym motywem tegorocznej ekspozycji Siemens Mobility na największych targach kolejowych na świecie – InnoTrans w dniach 24-27.09.2024 w stolicy Niemiec.

We wrześniu na targach zaprezentujemy ogromny potencjał branży kolejowej w zakresie zmniejszenia ogólnego śladu węglowego społeczeństwa poprzez wykorzystanie cyfryzacji. Zademonstrujemy technologie, które zapewnią 100% dostępności pociągów, zmaksymalizowaną przepustowość sieci oraz ulepszenia w zakresie obsługi klienta i wykorzystania taboru, aby osiągnąć choćby 100% obłożenia. Dodatkowo na torach odstawczych pokażemy m.in. cztery nasze pojazdy – pociąg Vectrain wraz z lokomotywą Vectron na 230 km/h, regionalny pojazd Mireo Smart oraz szybki pociąg Velaro dla Egiptu – dodał Tomasz Prejs.

Stabilna sytuacja finansowa firmy

Firma Siemens Mobility odnotowała wysoki wzrost zamówień i przychodów w całym roku finansowym 2023. Wartość globalnych zamówień w 2023 r. Siemens Mobility wyniosła 45 mld euro (w tym 12,7 mld euro związane z serwisem), a przychód 10,5 mld euro (15% wzrost). Zatrudnienie na całym świecie sięgnęło blisko 40 tysięcy pracowników.

Idź do oryginalnego materiału