Debiuty na giełdzie zawsze cieszą się sporym zainteresowaniem. Szczególnie, jeżeli ostatni debiut miał miejsce kilka miesięcy temu, a bohaterem jest rozpoznawalna marka. Choć w tym przypadku mamy do czynienia z firmą, która jest zdecydowanie bliższa paniom, to ciekawość giełdy wcale nie jest mniejsza. Nowy gracz to polski producent kosmetyków Dr Irena Eris.
Nowy gracz na giełdzie. Co o nim wiemy?
Nowy gracz na GPW to zawsze spore wydarzenie. Tym bardziej, iż ostatni debiut miał miejsce kilkanaście miesięcy temu. Co wiemy o nowym debiutancie? KNF zatwierdziła prospekt emisyjny spółki Dr Irena Eris w poniedziałek 19 czerwca. Pierwsza oferta publiczna (IPO) rozpoczęła się 20 czerwca i potrwa do 27 czerwca. Jak wynika z zatwierdzonego przez KNF prospektu, Dr Irena Eris wyemituje około 11 mln akcji, z których planuje pozyskać około 140 mln zł. Cena maksymalna jednej akcji została ustalona na 12,80 zł. Inwestorzy indywidualni mogą wejść w posiadanie maksymalnie 10% akcji, a pozostałe 90% przydzielone będzie inwestorom instytucjonalnym. Środki pozyskane z IPO mają być przeznaczone na zakup jednego lub większej ilości podmiotów lub aktywów, działających w sektorze kosmetycznym w Polsce lub za granicą, w szczególności w Europie i na sfinansowanie dalszego organicznego rozwoju na rynkach zagranicznych, na których prowadzona jest już działalność, a także nowych – w szczególności w Ameryce Północnej.
Dr Irena Eris to nie tylko kosmetyki
Irena Szołomnicka-Orfinger, bo tak adekwatnie nazywa się założycielka marki Dr Irena Eris, zaczynała swoją przygodę z biznesem dość skromnie. Na początku zatrudniała zaledwie jedną osobę i produkowała jeden krem. Pierwsze kosmetyki zaczynała tworzyć jeszcze w trakcie studiów farmaceutycznych. Kilkadziesiąt lat później, mała firma przekształciła się poważne przedsiębiorstwo, rozpoznawalne również za granicą. Firma jest aktualnie właścicielem takich marek jak Dr Irena Eris, Pharmacersi, Emotpic, Lirene, czy Under Twenty. W portfolio firmy znajdują się także leki bez recepty i kosmetyki uzdrowiskowe. Ponadto firma posiada 27 salonów, prowadzonych głównie w ramach franczyzy. Co ciekawe, za 22% przychodów przedsiębiorstwa odpowiada segment związany z usługami hotelarskimi. W skład przedsiębiorstwa wchodzą trzy hotele pod marką Hotel SPA Dr Irena Eris. Widać zatem, iż firma stawia na dywersyfikację linii biznesowych. Marka i pozycja była budowana przez lata. Czy wejście na giełdę wzmocni markę, czy okaże się błędem?
Może Cię zainteresować: