Upadłość Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego w miejscowości Paterek (woj. kujawsko-pomorskie) jesienią 2024 r. oznaczała utratę pracy dla ok. 260 osób. Pojawienie się nowego inwestora otwiera kolejny rozdział w historii miejsca, które działało od 1975 r. Nowym właścicielem terenów po ZNTK została polska spółka Public Transport Service (PTS). Transakcja obejmuje przejęcie 48-hektarowego kompleksu wraz z infrastrukturą kolejową, w tym halami produkcyjnymi i bocznicą włączoną w linię nr 281.
Robert Karwasz, prezes zarządu PTS, w rozmowie z Radiem Nakło przedstawił plany rozwojowe dla przejętego kompleksu. Spółka zamierza przekształcić obiekt w nowoczesne centrum serwisowo-produkcyjne, specjalizujące się w taborze pasażerskim – co stanowi zmianę profilu względem dotychczasowej specjalizacji ZNTK w wagonach towarowych. W planach jest również utworzenie centrum logistycznego do obsługi przewozów intermodalnych oraz budowa nowego biurowca.
Co istotne dla lokalnego rynku pracy, PTS już zatrudnił 50 byłych pracowników ZNTK, a docelowo planuje zwiększyć zatrudnienie do 300 osób. Zależało nam, by pracować we własnej hali, ale też by nasi pracownicy byli bliżej domu – podkreślał Robert Karwasz, wyjaśniając jednocześnie, iż firma nie przejęła marki ani kontraktów ZNTK, a jedynie nieruchomości.
O Public Transport Service
Public Transport Service, działająca na rynku od dziewięciu lat, przeszła znaczącą ewolucję – od firmy specjalizującej się w handlu częściami i serwisie klimatyzatorów kolejowych, do przedsiębiorstwa świadczącego kompleksowe usługi w zakresie utrzymania taboru pasażerskiego. w tej chwili firma zatrudnia 146 osób i posiada oddziały w kilku lokalizacjach, między innymi w Poznaniu, Toruniu, Chrzanowie i Katowicach, z centralą administracyjną w Osielsku.
Wbrew pojawiającym się spekulacjom, PTS pozostaje firmą z polskim kapitałem, której właściciele i zarząd wywodzą się z regionu kujawsko-pomorskiego. Przejęcie kompleksu w Paterku stanowi dla spółki strategiczną inwestycję, która ma umożliwić dalszy rozwój działalności w sektorze kolejowym.
Autor: Damian Malesza
Fot. Gazeta Pomorska – Tadeusz Sobol
Sprawdź także:
- Lubuski Zakład POLREGIO z nową umową na przeglądy P4