Jiří Brych wnosi do Twisto doświadczenie w fintechach, platformach e-commerce oraz systemach ERP i płatniczych. Do jego celów należą: rozwój portfolio produktowego, przygotowanie organizacji do ekspansji na siedem nowych rynków w ciągu najbliższych trzech lat oraz wzmocnienie pozycji Twisto jako dostawcy nowoczesnych usług płatniczych w Europie. Przejście z modelu BNPL do kompleksowej oferty finansowej to najważniejszy element strategii, którą Brych ma współtworzyć i realizować.
Jiří Brych obejmuje stanowisko Head of Product w Twisto, wnosząc ponad 15 lat doświadczenia w fintechach, platformach e-commerce oraz systemach i płatniczych. Będzie odpowiedzialny za wyznaczanie kierunku strategicznego, rozwój obecnych produktów i ich dostosowanie do potrzeb użytkowników. Do jego celów należy także poszerzenie portfolio produktowego oraz wsparcie ekspansji Twisto na kolejnych siedem europejskich rynków.
– Twisto wie, dokąd zmierza – i to mnie przekonuje. Ma wizję, dane i zespół skupiony na realizacji jasno określonych celów. To już nie startup w fazie chaosu, ale dojrzała organizacja z ambicjami wykraczającymi poza Czechy. Cieszę się, iż mogę być jej częścią – mówi Jiří Brych, Head of Product w Twisto.
Jiří Brych dotychczas pracował m. in. w Slevomat, Asseco Solutions, Edenred i Direct Fidoo. Jest także współzałożycielem startupu inwestycyjnego InvestBay. W trakcie swojej kariery zajmował się tworzeniem rozwiązań, które ułatwiają codzienne życie – od kart płatniczych i programów lojalnościowych po narzędzia inwestycyjne. Powrót do fintechu traktuje jako powrót do swoich korzeni.
– Fintech i płatności to mój dom. Gdy w Edenred wdrażaliśmy integrację z Apple Pay, razem z Twisto byliśmy jednymi z pierwszych niebankowych graczy, którym się to udało. Dołączając do Twisto, przez cały czas dostrzegam tę samą chęć do wprowadzania innowacji – wskazuje Jiří Brych i dodaje – jednocześnie nie chcę, żeby nowe produkty, nad którymi już zaczęliśmy pracować, powstawały w próżni. Znamy się na technologii, ale nasze miejsce jest bliżej marketingu i sprzedaży, zamiast tkwić głęboko w kodzie. Interesuje nas to, czego chce rynek, a nie tylko to, co potrafimy zbudować
Nowy etap rozwoju produktów Twisto
Objęcie przez Jiříego Brycha stanowiska Head of Product to element szerszego planu wzmocnienia zespołu produktowego Twisto i budowania kompetencji niezbędnych do dalszej ekspansji międzynarodowej.
– Jiří ma unikalne połączenie doświadczenia i energii, którego dziś potrzebujemy. Kierował udanymi projektami w fintechu, e-commerce i inwestycjach, a przy tym potrafi łączyć wizję z odpowiedzialnym podejściem – z naciskiem na potrzeby klientów i pracę z danymi. Razem z nim chcemy dalej rozwijać nasze produkty tak, by były nie tylko technologicznie zaawansowane, ale przede wszystkim praktyczne i zrozumiałe. Cieszę się, iż w Jiřím znaleźliśmy kogoś, kto myśli strategicznie, działa bezpośrednio i potrafi inspirować zespół – mówi Nemika Menevse, CEO Twisto.
Wraz z dołączeniem Jiříego Brycha, Twisto wchodzi w kluczową fazę przejścia od specjalizacji w usługach BNPL do pełniejszej, wielowarstwowej oferty finansowej, oferując większą elastyczność płatniczą i dopasowanie do realiów różnych rynków i segmentów użytkowników.
– Twisto przechodzi istotną transformację – z firmy BNPL w kompleksowego dostawcę usług finansowych w całej UE. To dla mnie duża odpowiedzialność, ale i konkretna szansa na realny wpływ. A od siebie dodam jeszcze, iż fioletowy to mój ulubiony kolor – dobrze być w zespole, który naprawdę to rozumie – mówi Jiří Brych.
Objęcie stanowiska Head of Product przez Jiříego Brycha to także ważna informacja z perspektywy polskiego rynku, na którym wiele nowych produktów będzie wdrażanych w pierwszej kolejności. Jest tak ze względu na strategiczne znaczenie Polski w strategii Twisto, wynikające z połączenia dużej skali z wyjątkową otwartością klientów na innowacje płatnicze. To sprzyjające środowisko, które pozwala szybciej testować nowe koncepcje produktowe i skutecznie wdrażać je na kolejnych rynkach.
Źródło: Twisto