
Warto sprawdzić, czy Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa ma nasz adekwatny, aktualny numer konta bankowego. I ostrzega, iż przy niewłaściwych danych utrudnione będą płatności. Co należy zrobić?
Poza numerem konta ARiMR informuje o terminach, o których należy pamiętać przy rozliczeniu inwestycji w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020. Złożenie kompletu wymaganych dokumentów we adekwatnym terminie jest warunkiem wypłaty należnych środków.
Aktualny numer konta bankowego gwarantem sprawnych płatności
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa informuje, by rolnicy sprawdzili swoje dane w Ewidencji producentów. Szczególnie zaleca upewnienie się, czy numer konta w banku albo rachunku w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej jest aktualny. Brak aktualnych informacji lub sytuacja, kiedy konto nie jest w posiadaniu lub współposiadaniu beneficjenta, powoduje, iż realizacja płatności nie będzie możliwa.
Gdzie należy zgłosić numer konta?
Dlatego ARiMR informuje, iż w razie zmian należy to zgłosić do adekwatnych miejscowo biur powiatowych tej instytucji. Ponadto powinny się tam zgłosić też osoby, które otrzymały prośbę o aktualizację danych. Informacja o tym mogła do nich dotrzeć poprzez e-maila, SMS lub dzięki aplikacji IRZplus.
31 sierpnia i 1 września — ważne terminy do rozliczenia PROW 2014–2020
Do 31 sierpnia należy złożyć wnioski o płatność oraz dokumenty, które dotyczą następujących poddziałań i typów operacji:
- Modernizacja gospodarstw rolnych (obszar D) (nabór z 2023 r.);
- Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej (nabór od 22 listopada 2024 r. do 24 stycznia 2025 r.);
- Premie dla młodych rolników;
- Premie na rozpoczęcie działalności pozarolniczej;
- Restrukturyzacja małych gospodarstw;
Ponadto do tego dnia gminy muszą złożyć dokumenty, jeżeli wnioskowały o środki w ramach operacji Zarządzanie zasobami wodnymi.
Tymczasem do 1 września należy złożyć dokumenty, które dotyczą operacji Rozwój przedsiębiorczości — rozwój usług rolniczych.
Jakie dokumenty powinien złożyć rolnik-beneficjent?
Beneficjenci programów wsparcia muszą złożyć:
- wniosek o płatność końcową — zgodnie z terminem określonym w umowie, lub
- wniosek o płatność drugiej raty — zgodnie z terminem wskazanym w decyzji o przyznaniu pomocy.
Jak prawidłowo złożyć dokumenty?
By adekwatnie rozliczyć środki otrzymane w ramach wsparcia i uniknąć ryzyka ich utraty, należy pobrać wzory wniosków i dokumentów z odpowiedniej strony internetowej ARiMR.
Po wypełnieniu wniosku i przygotowaniu załączników należy złożyć te dokumenty w formie papierowej we właściwym terminie. Można też dokonać tego elektronicznie za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej, tzw. skrytka ePUAP lub Portalu eWoP.
Więcej informacji można znaleźć na stronie ARiMR. W razie wątpliwości warto także skontaktować się z biurem powiatowym ARiMR. Ponadto można skorzystać z infolinii ARiMR pod numerami telefonów: 800 380 084 lub 22 595 06 11.
Źródło: ARiMR