Obroty centrów handlowych wzrosły o 2,7% r/r, odwiedzalność spadła o 0,7% w kwietniu

3 dni temu

Obroty najemców w centrach handlowych w kwietniu br. były o 2,7% wyższe r/r, podała Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH). Odwiedzalność centrów handlowych, mierzona liczbą klientów na 1 m2 powierzchni najmu, była w w tym okresie o 0,7% niższa niż rok wcześniej.

„W kwietniu 2024 r. obroty najemców w centrach handlowych były o blisko 3% wyższe niż w tym samym okresie ubiegłego roku, wynika z indeksów Polskiej Rady Centrów Handlowych, które są największym w Polsce cyklicznym badaniem obrotów i odwiedzalności centrów handlowych. Najwyższe wzrosty odnotowała rozrywka, w tej kategorii obroty najemców zwiększyły się o ponad 16%. Indeksy PRCH gromadzą rzeczywiste dane na temat odwiedzalności i obrotów z obiektów o łącznej powierzchni powyżej 4,5 mln m2, co stanowi ponad 33% rynku centrów handlowych w Polsce” – powiedział dyrektor zarządzający PRCH Marcin Klammer, cytowany w komunikacie.

Obroty najemców wzrosły we wszystkich kategoriach obiektów handlowych. Najlepsze wyniki odnotowały największe galerie (powyżej 60 tys. m2 GLA), gdzie wzrost obrotów wyniósł 3,9%. Podobny wynik odnotowały najmniejsze centra (5-20 tys. m2 GLA), w których obroty najemców wzrosły o 3,6%. Duże obiekty (40-60 tys. m2 GLA) miały o 1,4% wyższe obroty, a w obiektach średniej wielkości (20-40 tys. m2 GLA) obroty zwiększyły się o 0,7%, podano także.

W wybranych kategoriach największe wzrosty obrotów w kwietniu 2024 r. odnotowały: rozrywka (16,2%), zdrowie i uroda (10,3%) oraz artykuły wyposażenia domu (7,8%), wymieniła Rada.

Współczynnik konwersji dla wszystkich kategorii najemców w centrach handlowych, czyli średnie wydatki klienta w przeliczeniu na pojedynczą wizytę w galerii, był kwietniu 2024 r. o 3% wyższy r/r.

„Odwiedzalność mierzona liczbą klientów na 1 m2 powierzchni najmu, była w kwietniu 2024 r. o 0,7% niższa niż w kwietniu 2023 r. Ta różnica jest efektem szczytu zakupów przed świętami Wielkanocnymi, który w tej chwili przypadł na marzec, a rok wcześniej na kwiecień. Ponadto w kwietniu 2023 r. klienci mogli skorzystać z dwóch niedziel handlowych, a w kwietniu 2024 r. tylko z jednej” – czytamy także.

PRCH jest stowarzyszeniem not-for-profit, zrzeszającym ponad 200 członków działających w branży miejsc handlu i usług.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału