Od września banki czekają na nowe zasady zabezpieczające dostęp do gotówki | Wiadomości biznesowe

biegowelove.pl 1 miesiąc temu

Kredytodawcy, którzy nie wywiązują się ze swoich obowiązków w zakresie udostępniania gotówki, mogą zostać ukarani karami zgodnie z przepisami Komisji Nadzoru Finansowego, ponieważ dane branżowe wskazują, iż gotówka pozostaje drugą najpopularniejszą metodą płatności w kraju.

przez James Sellars, reporter biznesowy @Sky News Biz


środa 24 lipca 2024 05:41, Wielka Brytania

Wysiłki mające na celu zabezpieczenie dostępu konsumentów i przedsiębiorstw do gotówki są intensyfikowane poprzez szereg nowych zasad, które mają zostać nałożone przez miejski organ nadzoru, ponieważ ze sprawozdania wynika, iż ​​wykorzystanie banknotów i monet ponownie wykazuje tendencję spadkową.

Urząd Nadzoru Finansowego (FCA) podał, iż od 18 września banki i towarzystwa budowlane staną przed większymi obowiązkami w zakresie oceny, czy społeczności lokalne nie mają dostępu do usług, takich jak oddziały i bankomaty, i uzupełniają „znaczące luki”.

Nowe zobowiązania będą wymagały od nich podjęcia działań w przypadku, gdy oceny, o które mogą wnioskować władze lokalne, wykażą trudności w świadczeniu podstawowych usług, w tym możliwości lokowania gotówki w bankach.

Kredytodawcy będą również musieli pozostawić otwartą usługę, w tym oddział lub bankomat, do czasu znalezienia lub uruchomienia alternatywy.

Nieprzestrzeganie zasad może ostatecznie skutkować nieograniczoną karą pieniężną – stwierdziła Komisja Nadzoru Usług Finansowych.

Ramy regulacyjne obejmują działalność 14 największych pożyczkodawców na głównych ulicach.

Będą mieli możliwość przeglądu alokacji środków pieniężnych co dwa lata.

Sektor bankowy od dawna oskarżany jest o izolowanie społeczności w wyniku masowego zamykania oddziałów od czasu kryzysu finansowego.

W ciągu ostatnich dziewięciu lat zamknięto prawie 6000 placówek w ramach działań mających na celu zmniejszenie kosztów, które według uznania pożyczkodawców odzwierciedlają przejście z działalności prowadzonej w oddziałach na bankowość cyfrową.

Krytycy zarzucają branży zaniedbywanie społeczności wiejskich i grup bezbronnych, takich jak osoby starsze, które znacznie rzadziej znają tę technologię.


zdjęcie:
Według UK Finance płatności zbliżeniowe są najpopularniejszą metodą w Wielkiej Brytanii. Zdjęcie: iStock

Dane branżowe, opublikowane w środę oddzielnie, potwierdziły twierdzenia banków, iż nawyki stale ewoluują w miarę pojawiania się nowych usług online dzięki nowym technologiom i szerszym inwestycjom.

Raport brytyjskiego skarbu na temat trendów płatniczych w Wielkiej Brytanii do 2023 r. wykazał, iż gotówka pozostaje drugą najpopularniejszą metodą płatności.

Stanowiły one jednak 12% ogółu płatności – co oznacza spadek z 14% w 2022 r.

Następnie stwierdzono, iż wykorzystanie banknotów i monet wzrosło – odwracając długoterminowy spadek – w miarę jak coraz więcej osób korzystało z gotówki, aby pomóc sobie w budżetowaniu w czasie kryzysu związanego z kosztami utrzymania.

Dane pokazały, iż 38% z łącznej liczby 48 miliardów płatności dokonanych w ubiegłym roku stanowiły płatności zbliżeniowe, podczas gdy liczba osób korzystających z Apple lub Google Pay wzrosła o 12%.

Ze swojej strony FCA wskazała, iż ​​nie jest zbytnio zaniepokojona stanem dostępu do gotówki, gdyż rosnąca liczba tzw. centrów bankowych i publicznych usług pocztowych wypełnia znaczną część pustki pozostawionej po zamknięciu oddziałów i bankomatów.


zdjęcie:
Według krytyków zamykania oddziałów centra bankowe powoli podnoszą się z miejsca. Zdjęcie: HMT

Z raportu wynika, iż ​​według stanu na czerwiec 2023 r. 95% populacji Wielkiej Brytanii znajdowało się w promieniu jednej mili od bezpłatnych punktów wypłaty gotówki, takich jak bankomaty i oddziały pocztowe, a 99,7% w promieniu trzech mil od jednego z tych punktów.

Jednak w maju Sky News poinformowało, iż pożyczkodawcy niechętnie przyjmują perspektywę Urzędu Pocztowego – który był powszechnie krytykowany za sposób, w jaki traktuje kierowników poczty w związku ze skandalem informatycznym dotyczącym programu Horizon – Twierdzi, iż otrzymuje ponad 200 milionów funtów rocznie W opłatach, które bank nakłada na klientów banku za korzystanie z jego witryn w celu uzyskania podstawowych usług.

Sheldon Mills, dyrektor wykonawczy ds. konsumentów i konkurencji w Financial Services Authority, powiedział: „Trzy miliony ludzi przez cały czas polega na gotówce, mimo iż płatności cyfrowe zyskują na popularności. Wiele małych firm przez cały czas potrzebuje bezpiecznego miejsca do deponowania swoich dochodów każdego dnia.

„Z tego powodu gwałtownie zareagowaliśmy w odpowiedzi na nowe uprawnienia przyznane nam przez Parlament, aby zapewnić nam rozsądny dostęp do wypłat i depozytów”.

Adrian Buckle, szef działu badań w UK Finance, powiedział: „Konsumenci mają ogromny wybór w zakresie sposobu dokonywania płatności, ale z pewnością możemy zaobserwować ciągłą popularność kart debetowych i płatności zbliżeniowych.

„Jest to spowodowane popytem ze strony konsumentów, a także nowymi technologiami, które pomagają zwiększyć poziom akceptacji, szczególnie wśród małych i mobilnych firm.

„Bezdotykowe płatności mobilne gwałtownie rosną – jedna trzecia dorosłych dokonuje w tej chwili takich płatności co najmniej raz w miesiącu, a wykorzystanie tych płatności może jeszcze wzrosnąć.

To jest limitowana edycja tej historii, więc niestety ta zawartość nie jest dostępna.

Odblokuj pełną wersję

„Nie oznacza to, iż jesteśmy na dobrej drodze do stania się społeczeństwem bezgotówkowym. Gotówka jest przez cały czas drugą najczęściej używaną metodą płatności w Wielkiej Brytanii, chociaż ogólnie używamy jej rzadziej i więcej ludzi żyje w dużej mierze bezgotówkowo.

„Spodziewamy się, iż w ciągu najbliższej dekady utrzyma się długoterminowy trend spadku wykorzystania gotówki i rozwoju niektórych innych metod płatności, takich jak karty i płatności ekspresowe.

„Spodziewamy się również dalszych zmian w płatnościach, które poprawią jakość obsługi klienta”.

Idź do oryginalnego materiału