Zlokalizowana w sercu Radomia Galeria Słoneczna przeszła wizualną metamorfozę. Liftingowi poddano logotyp i odświeżono jego formę. Zakończona wymiana całego systemu identyfikacji obiektu jest elementem większych zmian, przede wszystkim funkcjonalnych, zapoczątkowanych w ubiegłym roku. Dzięki nim centrum lepiej odpowiada na potrzeby klientów, stając się miejscem jeszcze bardziej przyjaznym i atrakcyjnym. Potwierdzają to liczby: w 2023 roku w stosunku do roku 2022 liczba odwiedzających galerię wzrosła o 5 proc.
Właścicielem galerii i inwestorem zmian jest czeski fundusz REICO ČS NEMOVITOSTNÍ. Lokalnie Galerią Słoneczną oraz projektem rebrandingu zarządza firma White Star Real Estate.
Nowe potrzeby
Współczesne galerie handlowe, podążające za potrzebami klientów, to w tej chwili nie tylko miejsca wygodnych zakupów, ale przede wszystkim centra spotkań i budowania więzi społecznych. Analizy Polskiej Rady Centrów Handlowych i firmy badawczej GfK wskazują, iż aż 40 proc. odwiedzających tego typu obiekty uznaje wymiar społeczny za ich unikalny atut.
– Centra handlowe stają się miejscami, w których ciekawie i w przyjemnym otoczeniu można spędzić czas z rodziną czy przyjaciółmi. Szczególnego znaczenia nabiera przyjazna przestrzeń oraz estetyka, której istotnym elementem jest identyfikacja wizualna. Odświeżony logotyp jest widocznym dla klientów sygnałem, iż zmieniamy się i jesteśmy miejscem, w którym mogą czerpać przyjemność i rozrywkę. Klienci to doceniają – obserwujemy wzrostowy trend w liczbie odwiedzających nasze centrum. W 2023 roku w stosunku do roku 2022 było ich o 5 proc. więcej – mówi Anna Stawczyk, dyrektor Galerii Słonecznej.
Słoneczna w centrum uwagi
Właściciel galerii, czeski fundusz REICO ČS NEMOVITOSTNÍ, oraz zarządzająca nią firma White Star Real Estate, postawili na lifting znaku. Wybrana w drodze przetargu agencja MadeInBrain Studio zmodyfikowała logotyp i nadała mu przestrzenną formę. Zmieniono typografię oraz układ znaku tak, by mocniej podkreślić słowo „słoneczna”.

– Dzięki temu całość nabrała lekkości i zdecydowanie nowoczesnego wymiaru. Słoneczny, pełen życia i euforii charakter galerii w odświeżonym znaku podkreślają dodatkowo stosowane w komunikacji energetyczne kolory oraz treści spójne z charakterem miejsca. Całość doskonale wpisuje się w DNA marki, które wyróżnia ją na rynku. Zmiana jest elementem szerszej, realizowanej równolegle transformacji wszystkich elementów składających się na markę Galerii Słonecznej, takich jak: produkty i usługi, jakość obsługi oraz sposób komunikacji. Wszystkie te działania mają na celu osiągnięcie pozycji lidera na rynku – wyjaśnia Anna Szlaga, marketing manager w White Star Real Estate, nadzorująca i koordynująca proces rebrandingu.
Zwieńczeniem projektu rebrandingu był, rozpoczęty jeszcze w 2023 roku i zakończony w kwietniu br., proces montażu 10 wielkoformatowych logotypów na fasadach obiektu.
Inwestycja w przyszłość
Zmiana identyfikacji wizualnej jest elementem szerszej metamorfozy obiektu i wielu innych projektów inwestycyjnych w Galerii Słonecznej, które inwestor zapoczątkował w 2023 roku.
– Przygotowaliśmy nową, atrakcyjną i funkcjonalną strefę dla rodziców z dziećmi. Wyremontowaliśmy toalety i nadaliśmy im nowoczesny design. W marcu ubiegłego roku odświeżyliśmy strefę foodcourt, wdrożyliśmy system zajętości miejsc parkingowych, a teraz kończymy proces zmiany identyfikacji wizualnej. Jest to dowód na to, iż poważnie podchodzimy do trendów w branży retail oraz do zmieniających się potrzeb odwiedzających Galerię Słoneczną. Słoneczna Galeria Handlowa w Radomiu jest ważnym składnikiem naszego portfela inwestycyjnego i o zmianach w niej myślimy w kategoriach długoterminowych – podsumowuje Markéta Dostálková, asset manager w REICO ČS NEMOVITOSTNÍ.