Oferta konsorcjum w składzie Budimex (lider, 75% udziału), Budimex Kolejnictwo (5%) oraz Ferrovial Construction (UK) Limited (20%), warta 2 593 mln zł netto (w tym zakres podstawowy 2 281,53 mln zł netto), została oceniona najwyżej w postępowaniu przetargowym na zaprojektowanie (w zakresie branży SRK) i wykonanie robót na linii kolejowej nr 622, na tzw. odcinku F+J Podłęże – Gdów/Podłęże – Podłęże Balachówka, podał Budimex. Inwestycja ma być realizowana w ramach projektu „Budowa nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna oraz modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz – Etap II” i stanowi część tzw. projektu Podłęże – Piekiełko.
Budimex jest notowany na warszawskiej giełdzie od 1995 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20. Jego inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma Ferrovial. W 2024 r. miał 9,1 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews