DHL nie zwalnia tempa i ogłasza jedną z największych inwestycji w swojej historii. W ciągu najbliższych pięciu lat globalny potentat logistyczny przeznaczy aż 500 milionów euro na rozwój swojej infrastruktury w regionie Azji i Pacyfiku. Ogromne inwestycje DHL w Azji to część większego planu, w ramach którego firma zainwestuje łącznie 2 miliardy euro w logistykę sektora ochrony zdrowia.
DHL ogłasza duże inwestycje w Azji
Inwestycje DHL w Azji to nie tylko odpowiedź na obecne potrzeby rynku, ale przede wszystkim ruch wyprzedzający przyszłe trendy. Jednym z głównych celów jest zapewnienie ciągłości dostaw i maksymalnej niezawodności – bez względu na warunki i lokalizację. W czasach, gdy światowa logistyka zmaga się z niestabilnością łańcuchów dostaw, DHL chce stać się gwarantem bezpieczeństwa i terminowości.
Dlaczego jednak Azja? Bo to właśnie tutaj, według DHL, rośnie zapotrzebowanie na nowoczesne rozwiązania w transporcie leków i wyrobów medycznych. Rosnąca klasa średnia, starzejące się społeczeństwo i zwiększone wydatki na opiekę zdrowotną tworzą idealne warunki do inwestowania.
W ramach planowanych działań firma zbuduje nowe centra dystrybucji spełniające najwyższe standardy jakości (GDP), rozbuduje sieć chłodni oraz wdroży flotę pojazdów z kontrolowaną temperaturą. Gigant udoskonali także opakowania służące do transportu wrażliwych produktów – zarówno te aktywne, jak i pasywne.
Częścią strategii jest także ujednolicenie działań pod jedną silną marką – DHL Health Logistics. To nowa tożsamość sektora medycznego w strukturach firmy, która ma zapewnić klientom spójne, zintegrowane i łatwe do zarządzania usługi, zwłaszcza w obszarze międzynarodowym. Tym samym DHL odpowiada na rosnące zapotrzebowanie na logistykę w obszarach takich jak biotechnologia, badania kliniczne, farmaceutyki czy terapie genowe i komórkowe.
Technologie, które dają przewagę
Inwestycje DHL w Azji nie będą dotyczyły wyłącznie infrastruktury fizycznej. Gigant wdroży również zaawansowane systemy IT, które zapewnią pełną przejrzystość i monitorowanie przesyłek – od momentu nadania aż po dostarczenie do odbiorcy. To najważniejsze nie tylko z punktu widzenia efektywności, ale również przestrzegania rygorystycznych regulacji obowiązujących w sektorze medycznym.
Podobnie jak w przypadku misji Grupy DHL „Łączymy ludzi, poprawiamy życie”, nasza strategiczna inwestycja w sektor Life Sciences & Healthcare jest motywowana celem naszych klientów: dostarczaniem kluczowych, często ratujących życie produktów do osób w potrzebie. Budujemy wysokiej jakości, zintegrowane rozwiązania logistyczne, tak samo innowacyjne i niezawodne, jak produkty wytwarzane przez naszych klientów – zapewniając pacjentom na całym świecie odpowiednie leczenie, we adekwatnym czasie i z pełnym poczuciem bezpieczeństwa – powiedział Oscar de Bok, dyrektor generalny DHL Supply Chain.
Dziś DHL posiada prawie 600 lokalizacji specjalizujących się w logistyce zdrowia w 130 krajach świata. To ponad 2,5 miliona metrów kwadratowych przestrzeni magazynowej z kontrolowaną temperaturą. W samej Azji firma zarządza już 300 tysiącami m² powierzchni w 15 krajach. niedługo do tej sieci dołączą nowe obiekty w Singapurze, Malezji i Korei Południowej.
Równolegle z rozwojem własnej infrastruktury, DHL wzmacnia swoje portfolio przez przejęcia. Ostatnio firma nabyła CRYOPDP – wyspecjalizowanego przewoźnika obsługującego badania kliniczne i terapie genowe. To pozwala na dalszą rozbudowę sieci Pharma Specialized Network i ugruntowanie pozycji lidera w logistyce medycznej.
Ruszył zrobotyzowany magazyn w Gorzowie! To pierwszy taki obiekt DHL w Polsce