Alibaba to wiodący chiński konglomerat specjalizujący się w e-commerce, usługach chmurowych, detalu i wielu innych obszarach, oferujący szeroki wybór produktów i usług za pośrednictwem swoich platform. Pomimo pewnych wyzwań, takich jak zaostrzająca się konkurencja, regulacje rządowe i negatywny sentyment, które miały wpływ na sektor technologiczny w Chinach, spółka przechodzi przez okres reorganizacji i adaptacji do zmieniających się warunków rynkowych.
Kiepskie wyniki kwartalne
Sam w sobie kwartał pod katem wynikowym można uznać co po prostu „ok”. Przychody wzrosły o 3,8% rok do roku. Rozwodniony zysk na akcję również spadł o 25,3% rok do roku z 1,66 RMB do 1,24 RMB. Do tego Alibaba ogłosiła jedynie wolne przepływy pieniężne w wysokości 17,372 mln RMB w porównaniu do wolnego 39 089 mln RMB w drugim kwartale 2023. Oznacza to spadek o 55,6% rok do roku.
Do 2022 r. obserwowaliśmy stabilny wzrost przychodów i mocne wskaźniki wzrostu. Od tego czasu przychody są raczej w stagnacji lub rosną w najlepszym razie w niskich jednocyfrowych liczbach. Do tego zysk na akcję, a także wolne przepływy pieniężne, gwałtownie wahają się w ciągu ostatnich kilku kwartałów i wygląda to raczej jak jazda kolejką górską niż rozwijający się biznes. A jednak… z jakiegoś powodu wierzę, iż Alibaba to dziś jeden z lepszych pomysłów inwestycyjnych.
Potencjał na multibaggera
Czytaj wszystkie treści BEZ OGRANICZEŃ!
Premium
Dołącz do Strefy Premium DNA.
Już od 49 zł miesięcznie!
Sprawdź wszystkie korzyści
Kliknij tutaj i dołącz do nas.
Jesteś już subskrybentem? Zaloguj się!
Do zarobienia!
Piotr Cymcyk